۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱

استقرار ۱۶۰۰ نفر ناجی غریق در نوار ساحلی دریای مازندران از فردا

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران از استقرار ۱۶۰۰ نفر ناجی غریق از فردا همزمان با اول خرداد ماه در نوار ساحلی دریای مازندران خبر داد.
کد خبر: ۹۵۹۶۰

استقرار 1600 نفر ناجی غریق در نوار ساحلی دریای مازندران از فردا

علی رجبی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: براساس تصمیمات اخذ شده در استانداری مازندران از فردا ۱۶۰۰ نفر ناجی غریق در طول نوار ساحلی استان مازندران مستقر خواهند شد.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران افزود: سال گذشته در مجموع هزار نفر ناجی غریق طی چندین مرحله در سواحل استان استقرار یافتند، اما امسال به دلیل دستور شخص استاندار مبنی بر افزایش تعداد ناجیان غریق، ۶۰۰ نفر افزایش را در تعداد ناجیان خواهیم داشت.

وی یادآور شد: این ناجیان با همکاری مشترک استانداری، هیئت نجات غریق و غواصی استان و جمعیت هلال احمر استان مازندران در طول نوار ساحلی استان مستقر و مدیریت خواهند شد.

به گفته مدیر کل  امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران، این ناجیان در طول ۷۲۰ کیلومتر و ۴۵۰ نقطه که به عنوان نقاط خطر‌آفرین در طول نوار ساحلی استان مشخص شده اند؛ استقرار خواهند یافت.

رجبی ساعات حضور ناجیان غریق را هشت صبح تا هشت شب اعلام کرد و اظهار داشت: متأسفانه در خارج از این ساعات شاهد حضور مردم در دریا برای شنا هستیم که همین امر باعث شده جان تعدادی از هموطنانمان گرفته شود.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران با تأکید بر ضرورت شنای گردشگران در نقاطی که ناجیان غریق حضور دارند و عدم شنای شبانه، خاطرنشان کرد: امیدواریم با افزایش تبلیغات و اطلاع رسانی و نیز فرهنگ سازی، مردم از شنا کردن در مناطق خطرآفرین خودداری کنند.

رجبی اذعان داشت: بر‌اساس تصمیم گیری‌های کلان در وزارت کشور و استانداری مازندران و برنامه ریزی‌های صورت گرفته در بخش اطلاع رسانی و نیز امداد و نجات، در نظر داریم امسال حداقل با کاهش ۵۰ درصدی غرق شدگی‌ها در استان همراه باشیم.

وی با اشاره به اینکه طی سال گذشته در مجموع ۹۱ نفر در آب‌های استان مازندران دچار غرق شدگی شدند، گفت: این آمار غرق شدگی در حالی است که سال گذشته ۶۷ میلیون نفر گردشگر به استان وارد شده بودند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار