۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶

افزایش قابلیت اطمینان برنامه‌های صنعت کانتینری در سه ماهه اول ۲۰۲۳

معیار‌های قابلیت اطمینان برنامه‌های صنعت کانتینری با کاهش میانگین تأخیر در سطح جهانی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ به سطوح قبل از همه‌گیری کرونا نزدیکتر شد.
کد خبر: ۹۵۹۲۰

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ تجزیه و تحلیل داده‌های دریایی مؤسسه  Sea-Intelligence در این زمینه حاکی است در سطح جهانی قابلیت برنامه‌های حمل و نقل کانتینری به ۵۸.۳ درصد در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ میلادی افزایش یافت که نسبت به سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۲ میلادی، ۳.۴ درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی ۲۴.۹ درصد بالا رفت.

بر این اساس میانگین تأخیر برای انواع کشتی‌ها به ۱.۷۰ روز بهبود یافت که نسبت به ۲.۸۸ روز سال ۲۰۲۲ میلادی کاهش محسوسی را نشان می‌دهد.

این در حالی است که میانگین تأخیر برای ورود دیر‌هنگام کشتی‌ها از ۵.۲۴ روز سال گذشته به ۲.۴۳ روز بازگشته است.

در ادامه این گزارش آمده است «آلن مورفی»، مدیر‌عامل Sea-Intelligence در این زمینه گفت: خط کشتیرانی مرسک با ۶۳.۶  درصد در بین ۱۳ خط کشتیرانی برتر با قابلیت اطمینان در برنامه ها‌ی زمانی، قابل اعتماد‌ترین خط کشتیرانی در سه ماه اول ۲۰۲۳ بود که پس از آن خط کشتیرانی MSC با قابلیت برنامه بالاتر از ۶۳.۲ درصد  قرار دارد؛ در این میان سیر خطوط باقیمانده نیز بین ۴۹ تا ۵۹ درصد پُرنوسان بود.

سه ائتلاف بزرگ خطوط کشتیرانی برنامه‌های قابلیت اطمینان مناسبی  را دراین مدت ثبت کردند، اما در بین آن‌ها ائتلاف ۲M و Ocean Alliance نسبت به بقیه بهتر عمل کردند.

به گفته «آلن مورفی» خطوط کشتیرانی مطرح  در اکثر مناطق دنیا بهبود دو رقمی سال به سال را در برنامه‌های قابلیت اطمینان ثبت کردند هر چند برخی از آن‌ها در مقایسه با صنعت جهانی کانتینر عملکرد ضعیفی داشتند.

افزایش قابلیت اطمینان برنامه‌های صنعت کانتینری در سه ماهه اول ۲۰۲۳
افزایش شاخص قابلیت برنامه‌های صنعت کشتیرانی کانتینری در سه ماهه اول 2023 میلادی بر اساس خطوط کشتیرانی

ارسال نظرات
آخرین اخبار