۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱

سرمایه‌گذاری گسترده گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر

معاون توسعه بازار گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: توسعه کشتیرانی به طور صرف تنها اقدامی نیست که در دریای خزر مورد توجه است بلکه انجام برنامه‌های راهبردی در خصوص کاهش زمان تخلیه و بارگیری کشتی‌ها در محدوده بنادر در دستور کار قرار دارد که با توسعه بندر سالیانکا امکانپذیر شده است.
کد خبر: ۹۵۶۸۷

سرمایه‌گذاری گسترده گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر

به گزارش روابط عمومی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، امیر بیات در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی ترانس راشا روسیه در خصوص میزان سهم ایران از ترانزیت کالا‌های روسیه، کشور‌های جنوب و شرق آسیا و همچنین اقداماتی که به منظور توسعه این بازار صورت گرفته با ارائه توضیحاتی، تصریح کرد: در راستای سیاست‌های دولت و تقویت روابط با تجار و اقتصاد دانان داخلی به علاوه اقتصاد‌دانان روسیه و هند و همچنین توسعه کریدور شمال-جنوب، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اقدام به سرمایه‌گذاری بسیار زیادی در دریای خزر نموده است.

وی افزود: یکی از این سرمایه‌گذاری‌ها مربوط به سرمایه گذاری حدود ۱۰ میلیون دلاری در بندر سالیانکا است، همچنین قرارداد ساخت و خرید هشت فروند شناور ویژه تردد در دریای خزر انجام شده است.


معاون توسعه بازار گروه کشتیرانی، ادامه داد: در حال حاضر گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به دنبال تقویت ساختار‌ها و زیرساخت‌های حمل‌و‌نقلی است و بر همین اساس با یک دگردیسی در جهت توسعه و تقویت مبادلات تجاری با انجام حمل‌و‌نقل به صورت ترکیبی از هند به ایران و روسیه و بالعکس اقدام  و یک شرکت چندوجهی و لجستیک ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: حضور کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه حمل‌و‌نقل و لجستیک در روسیه با استقبال بسیار گرم از سمت تجار روسی، هندی، پاکستانی و کشور‌های اوراسیا قرار گرفت و برای تدوین برنامه‌های حمل‌و‌نقلی نشست‌های بسیاری با آن‌ها برگزار شد.

بیات گفت: این استقبال نشان داد که برند IRISL (کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران) همواره و تحت هر شرایطی برندی معتبر و شناخته شده است.

سرمایه‌گذاری گسترده گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر

وی در ادامه با بیان این نکته که کشتی‌های دریای خزر از نوع کشتی‌های خاص هستند تصریح کرد:  با توجه به اینکه عمق آبخور دریای خزر زیاد نیست معمولاً کشتی‌ها  نمی‌توانند  بیشتر از هفت هزار تُن کالا جابه‌جا کنند و همچنین به دلیل تردد در کانال ولگا حتماً نیاز است که کشتی‌ها تناژ پایینی داشته باشند.

معاون توسعه بازار کشتیرانی با اشاره به اینکه کشتیرانی دریای خزر بزرگترین و قوی‌ترین خط کشتیرانی در دریای خزر است گفت: این شرکت حدود ۲۷ فروند شناور دارد که طی دو تا سه ماه گذشته سه شناور دیگر از نوع اُمسکی (omskiy)خریداری کرده‌ایم که به جمع ناوگان کشتیرانی خزر اضافه شده‌اند. در عین حال یک شناور دیگر با ظرفیت هفت هزار تُن با پیشرفت فیزیکی حدود ۷۰ درصد در حوزه حمل کانتینر و جنرال کارگو در حال ساخت است.

وی همچنین به پروژه ساخت و تقویت صنایع کشتی‌سازی داخلی اشاره کرد و افزود: در این خصوص قراردادی با شرکت صدرا منعقد شده است که شامل ساخت چهار فروند شناور است که دو فروند در حال اتمام است و دو فروند دیگر  نیز سفارش ساخت آن‌ها انجام شده است که امیدواریم طبق برنامه زمان‌بندی شده تحویل داده شوند.

بیات در پایان اظهارات خود گفت: کشتی و کشتیرانی به طور صرف تنها اقدامی نیست که در دریای خزر مورد توجه است بلکه انجام برنامه‌های راهبردی در خصوص کاهش زمان تخلیه و بارگیری کشتی‌ها در محدوده بنادر است که با توسعه بندر سالیانکا این امر مقدور خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار