۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸

نصب آزمایشی ماهواره استارلینک بر روی کشتی‌ها

سرویس ارتباطات ماهواره استارلینک ایلان ماسک به منظور ایجاد موج جدید تحول در صنعت دریانوردی به صورت آزمایشی بر روی تعدادی از کشتی‌ها نصب شد.
کد خبر: ۹۵۶۴۸

نصب آزمایشی ماهواره استارلینک بر روی کشتی‌ها

به گزارش گروه  بین‌الملل مانا به نقل از ترید‌ویندز؛ مدیریت کشتی شرکت کلمبیا (CSM) اعلام کرد: مجموعه‌ای از ماهواره‌های مدار پایین زمین (LEO) را که توسط SpaceX اداره می‌شوند به طور آزمایشی بر روی کشتی‌ها نصب کردند؛ بر این اساس ماهواره‌های استارلینک از LEO استفاده کرده و با یک آنتن برای کشتی‌ها پهنای باند بالاتر و تأخیر کمتری را در مقایسه با ماهواره‌های سنتی به نمایش گذاشته‌اند.

«مارک اونیل» مدیر‌عامل کمپانی (CSM) یاد‌آور شد: استارلینک با اتصال اینترنتی قابل اعتماد و مقرون به صرفه باعث شده تا کشتی‌ها در دورافتاده‌ترین نقاط از  ماهواره استفاده کنند که این کار صنعت دریایی را متحول خواهد کرد.

وی افزود: این کار به بهبود رفاه خدمه، کاهش هزینه‌ها، افزایش ایمنی و امنیت کمک می‌کند.

از سوی دیگر مدیر‌عامل شرکت کشتی یونانی Costamare نیز اعلام کرد: نصب ماهواره استارلینک بر روی چهار فروند کشتی را طی این هفته آغاز خواهد کرد.

وی یاد‌آور شد: با اجرای آزمایشی این پروژه تصمیم داریم آن را در سرتاسر ناوگان خود پیاده کنیم.

در ادامه این گزارش آمده است: استارلینک با پرتاب ۵۱ ماهواره LEO توسط SpaceX که در ۱۷ فوریه ۲۰۲۳ میلادی انجام شد نسبت به پوشش کامل صنعت دریایی جهان اقدام کرده است.

«Anglo-Eastern»  نیز اعلام کرد: ۱۲ کشتی تحت مدیریت خود را با نصب این ماهواره در حال آزمایش دارد که به نظر می‌رسد تا پایان سال بر روی ۲۰۰ کشتی نصب شود.

«توربیورن دیمبلاد» مدیر ارشد اطلاعات Anglo-Eastern در این زمینه گفت: پس از نصب ماهواره بر روی چند کشتی متوجه شدیم تصاویر ماهواره‌ای با حرکت کشتی‌ها جابه‌جا نمی‌شوند و دچار پارازیت و یا لرزش نمی‌شوند. خدمه هم دسترسی بی‌سابقه‌ای به دوستان و خانواده‌های خود پیدا می‌کنند و به طور کلی ارتباط بین ساحل و کشتی چند برابر می‌شود.

در پایان این گزارش آمده است: شرکت NYK اعلام کرد در دسامبر ۲۰۲۲ میلادی ماهواره استارلینک را بر روی کشتی‌های کانتینری خود آزمایش کرد که منجر به سرعت انتقال بالاتری نسبت به گذشته به خصوص در سواحل آمریکای شمالی شد‌ه است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار