۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱

احتمال هجوم ملخ‌های دریایی به کشور از سواحل خوزستان

رییس سازمان جهادکشاورزی خوزستان از احتمال هجوم ملخ‌های دریایی به کشور از سواحل خوزستان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۶۴۰

احتمال هجوم ملخ‌های دریایی به کشور از سواحل خوزستان


سیدرحمت الله پریچهر در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: برای پیشگیری و کنترل هجوم احتمالی ملخ‌های دریایی به کشور چندین مرکز پایش در مناطق ساحلی خوزستان فعال شده است.
وی با اشاره به هشدار سازمان حفظ نباتات کشور در خصوص هجوم گله‌های ملخ دریایی بیان کرد: ملخ دریایی مخرب‌ترین آفت محصولات کشاورزی در طول تاریخ است که در بعضی از کشور‌ها حتی توانسته عامل ایجاد قحطی شود و مشکلات بسیاری را برای کشور‌ها و مزارع کشاورزی به وجود بیاورد.

پریچهر با بیان اینکه ملخ دریایی توانایی دارد در یک شبانه‌روز ۱۵۰ کیلومتر از سطح دریا پرواز کند افزود: با توجه به هشدار سازمان حفظ نباتات کشور و پیش‌بینی سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو)، احتمال حمله ملخ از نیمه اردیبهشت در استان‌های جنوبی کشور از جمله خوزستان وجود دارد.

وی گفت: عملیات دیده‌بانی ملخ دریایی به صورت شبانه‌روزی در حال انجام است تا در صورت مشاهده ملخ‌ها نسبت به مبارزه با این آفت مخرب اقدام شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خوزستان در ادامه با اشاره به اینکه مراکز پایش و دیده بانی در مناطق ساحلی ماهشهر، آبادان، خرمشهر، هندیجان و اروندکنار فعال شده است افزود: امکانات لازم برای مهار و کنترل این آفت فراهم شده است.

در بهمن ماه ۱۳۹۷ و اوایل فروردین ماه ۱۳۹۸ هجوم گله‌های ملخ دریایی از منطقه هندیجان گزارش شد و به تدریج به مناطق مختلف خوزستان سرایت کرد.

هجوم ملخ‌های دریایی خسارات زیادی به بخش کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان وارد کرد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار