۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳

سازمان ملل قرارداد صدور غله اوکراین از طریق دریای سیاه را تمدید کرد

قرارداد صدور غلات اوکراین با نظارت سازمان ملل و همکاری کشور‌های ترکیه، اوکراین و روسیه از طریق دریای سیاه که مهلت اعتبار آن در تاریخ ۱۸ مارس به اتمام رسید، مجدداً تمدید شد.
کد خبر: ۹۵۴۴۰

سازمان ملل قرارداد صدور غله اوکراین از طریق دریای سیاه را تمدید کرد


به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت سازمان ملل؛ سخنگوی دبیرکل سازمان ملل طی اطلاعیه صادره اعلام کرد: این توافقنامه که برای مدت چهار ماه دیگر تمدید شد به اوکراین اجازه می‌دهد محصولات  غلات خود را از بنادر کلیدی دریای سیاه صادر کند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: از زمان امضای توافقنامه که به ابتکار عمل از سوی سازمان ملل معروف شده از ماه جولای ۲۰۲۲ میلادی تا کنون حدود ۲۵ میلیون تُن غلات و موادغذایی به ۴۵ کشور منتقل شده است که باعث شد قیمت غلات حدود ۱۸ درصد در سراسر جهان کاهش یابد.

در اطلاعیه سازمان ملل تأکید شده است: این توافقنامه برای امنیت غذایی جهان به ویژه برای کشور‌های در حال توسعه حیاتی است و باید نسبت به اجرای صحیح و اصولی آن توسط کشور‌های مختلف از جمله روسیه و اوکراین  تلاش‌های لازم به عمل آید.

شایان ذکر است این قرارداد قرار بود در تاریخ ۱۸ مارس ۲۰۲۳ میلادی به پایان برسد؛ اما یک روز قبل از اتمام مهلت آن توسط سازمان ملل تمدید شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار