۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸
با حضور معاون سازمان شیلات ایران انجام شد؛

آغاز عملیات اجرایی مجتمع پرورش میگو شیف غربی بوشهر

عملیات اجرایی مجتمع پرورش میگو شیف غربی بوشهر با حضور معاون سازمان شیلات ایران و استاندار بوشهر آغاز شد.
کد خبر: ۹۵۴۰۹

آغاز عملیات اجرایی مجتمع پرورش میگو شیف غربی بوشهر

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، استاندار بوشهر در عملیات اجرایی مجتمع پرورش میگو شیف غربی بوشهر با بیان اینکه مجتمع پرورش میگوی شیف غربی در مساحت ۶۲۰ هکتار در قالب ۶۲ طرح ۱۰ هکتاری در محل جزیره شیف غربی بوشهر اجرایی می‌شود اظهار داشت: انتظار می‌رود با اجرای مجتمع پرورش میگوی شیف غربی زمینه تولید ۹ هزار تُن میگوی پرورشی در استان بوشهر فراهم شود.
استاندار بوشهر بیان کرد: مجتمع پرورش میگوی شیف غربی با سرمایه گذاری هزار میلیارد تومان اعتبار اجرایی و با راه‌اندازی آن زمینه اشتغال ۴۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۸۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم در استان فراهم می‌شود.
محمدی زاده با بیان اینکه امروز در حوزه شیلات و آبزی‌پروری طرح‌های متعددی در حال اجرا است گفت: همزمان با اجرای طرح‌های آبزی‌پروری در استان بوشهر عملیات اجرایی نخستین شهر مولد به عنوان یک آرمان و ایده جدید نیز در شهر دلوار از توابع استان بوشهر اجرایی شده است.
وی یادآور شد: شهر مولد به معنای زندگی با کار است و، چون در منطقه استان بوشهر آبزی پروری به عنوان یک صنعت، ظرفیت و مزیت به شمار می‌رود زمینه اجرای این پروژه فراهم شده است.
محمدی زاده گفت: در همین ارتباط در یک بازه زمانی یک هفته‌ای ۸۵۰ هکتار زمین در کنار دریا در شهر دلوار برای تأسیس شهر مولد واگذار و قرار است در قالب قطعه‌های کوچک به متقاضیان واگذار شود.
وی تأکید کرد: هدف از راه اندازی شهر مولد شکل‌گیری زندگی و کار با محوریت آبزی پروری است.
استاندار بوشهر گفت: فرایند واگذاری زمین در شیف و دیلم باید مستند شود و به عنوان پایه واگذاری‌های بعدی به متقاضیان واگذار شود.
وی ادامه داد: سایت جدید پرورش میگو در منطقه رمله شهرستان گناوه به مساحت یک هزار و ۲۰۰ هکتار شناسایی شده که پس از انجام مطالعات و ایجاد زیرساخت‌های لازم واگذاری آن به سرمایه‌گذاران آغاز می‌شود.  

معاون آبزی‌پروری سازمان شیلات ایران نیز با بیان اینکه استان بوشهر در عرصه پرورش میگو در کشور جایگاه ویژه و ممتاز دارد افزود: تولید آبزیان در کشور بر اساس برنامه‌ریزی توسعه یافته، ولی نسبت به کشور‌های ساحلی، جایگاه خوبی نیست.

مهدی شکوری با بیان اینکه در برخی کشور‌های ساحلی ۹۴ درصد خط ساحلیشان  در تولید و پرورش آبزیان قرار دارد تصریح کرد: در ایران این رقم ۱۲.۵ درصد است و نشان می‌دهد از سواحل به نحو احسن در تولید آبزیان استفاده نشده است.

وی با بیان اینکه در برخی کشور‌ها تولید آبزیان پرورشی در هر کیلومتر ساحل ۳۰۰ کیلوگرم است ادامه داد: تولید آبزیان در هر کیلومتر خط ساحلی ایران ۱۰ تا ۱۱ کیلوگرم و در استان بوشهر بیش از میانگین کشوری و ۲۲ کیلوگرم است.

معاون آبزی‌پروری سازمان شیلات ایران تأکید کرد: در دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به طرح‌های آبزی‌پروری شده و استان بوشهر در عرصه پرورش میگو و ماهی پیشتاز است.

شکوری استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان در پرورش آبزیان را از سیاست‌های سازمان شیلات دانست و بیان کرد: حمایت از تولیدکنندگان آبزیان و تأمین منابع مالی یکی از مطالبات سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است.

در این آیین قرارداد واگذاری اراضی ساحلی شیف غربی برای پرورش میگو به جوانان و شرکت‌های تعاونی پرورش آبزیان واگذار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار