۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶

کانال پاناما از کشتی‌ها هزینه اختلال دریافت می‌کند

اداره کانال پاناما اعلام کرد از کشتی‌هایی که در این کانال تردد می‌کنند عوارضی تحت عنوان هزینۀ اختلال دریافت خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۳۳۱

کانال پاناما از کشتی‌ها هزینه اختلال دریافت می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از ترید‌ویندز؛ یکی  از مسئولان کانال در این ارتباط گفت: از آنجاییکه ایجاد یک حادثه ممکن است برای این کانال پر‌هزینه باشد‌، هزینه اختلا‌ل برای کشتی‌هایی که باعث تأخیر و ایجاد مشکلات عملیاتی در آبراه حیاتی می‌شود‌، اعمال خواهد شد.  

به گفتۀ وی این هزینه شامل تمام کشتی‌ها نیست بلکه شامل کشتی‌هایی است که باعث اختلال در برنامه حمل‌و‌نقل عادی کانال می‌شوند و در این ارتباط هزینه اختلال به صورت موردی و با در نظر گرفتن تأثیر اختلال در عملیات کانال و مدت زمان تأخیر ارزیابی می‌شود.

هزینه‌ها بر اساس نرخ ثابت به ازای هر تُن محموله یا جابه‌جایی کشتی با حداکثر میزان خواهد بود‌.

بر اساس این گزارش دریافت عوارضی به نام هزینۀ اختلال توسط کانال پاناما با واکنش‌های مختلفی از سوی ذی‌نفعان صنعت دریایی مواجه شده است و در این ارتباط آنان ابراز نگرانی کرده و یاد‌آور شد‌ه‌اند این اتهامات به طور غیر‌منصفانه منجر به جریمه اپراتورهای کشتی می‌شود‌.

در پاسخ به این نگرانی‌ها ادارۀ کانال پاناما اعلام کرده است هزینۀ اختلال از آن جهت در نظر گرفته شده تا ابزاری منصفانه و شفاف برای رسیدگی به تأثیر اختلالات بر فعالیت کانال باشد و همچنین این کار باعث می‌شود تا اختلالات در کانال به حداقل برسد‌.

ارسال نظرات
آخرین اخبار