روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷

عزم قرقیزستان برای توسعه ظرفیت‌های ترانزیتی

عزم قرقیزستان برای توسعه ظرفیت‌های ترانزیتی
نخست وزیر قرقیزستان اعلام کرد بیشکک قصد دارد با ایجاد مراکز لجستیکی فراملی و زیرساخت‌های لجستیکی، ظرفیت ترانزیتی خود را توسعه دهد.
کد خبر: ۹۵۳۲۰

به گزارش مانا، «عاقل بیک جباراف» نخست وزیر قرقیزستان اعلام کرد: که بیشکک قصد دارد با ایجاد مراکز لجستیکی فراملی و زیرساخت‌های لجستیکی، پتانسیل ترانزیتی خود را توسعه دهد.

وی ادامه داد: ما همچنین قصد داریم در توسعه ارز‌های دیجیتال، بلاک‌چین و تجارت الکترونیک مشارکت کنیم. همه این‌ها رشد بالای اقتصاد کشور را تضمین می‌کند.

جباراف گفت: مقامات قرقیزستان در حال حاضر فعالانه تلاش می‌کنند تا تحویل منطقه‌ای کالا را سازماندهی می‌کنند. در اینجا ارزش پروژه "یک قطار - یک طرف" برجسته می‌شود که با استفاده از آن می‌توان ترانزیت محصولات مختلف از چین تا اروپا را انجام داد و دسترسی به بندر دریایی ابوظبی را فراهم کرد.

نخست وزیر قرقیزستان بیان کرد: در آینده نزدیک کریدور حمل و نقل به روسیه از طریق دریای خزر با استفاده از بندر ترکمن باشی را ساماندهی خواهیم کرد.

شایان ذکر است، در روز‌های ۱۶ تا ۱۷ ژانویه مذاکرات چهارجانبه قرقیزستان - ازبکستان - ترکمنستان - روسیه در آستاراخان با نمایندگان نهاد‌ها و بازرگانان مجاز این کشور‌ها برای تعیین مسیر برگزار شد.

طرفین ساماندهی خطوط حمل و نقل دریایی منظم بین بندر ترکمن باشی و بنادر روسیه در دریای خزر را مورد بررسی قرار دادند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار