۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵

سفارش ساخت دهها کشتی به کره‌ای‌ها طی دو ماه

۳ کارخانه کشتی‌سازی بزرگ کره جنوبی در ژانویه و فوریه ۲۰۲۳ میلادی سفارش ساخت ۴۸ کشتی به ارزش ۸.۵ میلیارد دلار دریافت کردند.
کد خبر: ۹۵۳۱۹

ساخت ۴۸ کشتی در ۲ ماه به کشتی‌سازان کره‌ای سفارش داده شد


به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از portnews؛ سه کشتی‌ساز بزرگ کره‌ای شامل شرکت مهندسی کشتی‌سازی و فراساحل کره (KSOE)، کشتی‌سازی و مهندسی دریایی دوو (DSME) و صنایع سنگین سامسونگ از ابتدای سال ۲۰۲۳ میلادی نسبت به دریافت سفارش‌های خود اقدام کردند که مجموع سفارش‌های آن‌ها در این مدت به ۸.۵ میلیارد دلار رسید، که ۳۸ درصد از سفارش‌های تعیین شده سالانه این شرکت‌ها در سال ۲۰۲۳ میلادی است.

از ۴۸ کشتی سفارش داده شده به سه شرکت کره جنوبی ۱۱ کشتی حامل گاز LNG  و بقیه کشتی‌های کانتینری و فله‌بر هستند که برخی از آن‌ها قرار است از سوخت متانول استفاده کنند؛ در واقع تمام این کشتی‌ها سازگار با محیط زیست می‌باشند.

در ادامه این گزارش آمده است: با توجه به رونق بازار کشتی‌سازی در دوماه گذشته میلادی در کره جنوبی پیش‌بینی می‌شود سه کشتی‌ساز بزرگ کره‌ای پس از هشت سال سود آوری خوبی را نصیب خود کنند، زیرا کشتی‌هایی با سوخت متانول ۱۵ درصد از کشتی‌های معمولی گرانتر هستند.

از آنجاییکه شرکت مهندسی کشتی سازی و فراساحل کره در سال ۲۰۲۲ میلادی با ۲۷ میلیون دلار زیان مواجه شد، پیش‌بینی می‌شود که در سال جاری میلادی ۷۷۱ میلیون دلار سود نصیب این شرکت شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار