۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰

حمل و نقل دریایی و بنادر ترکیه به کمک زلزله زدگان شتافت

حمل و نقل دریایی و بنادر ترکیه و برخی کشور‌ها با تشکیل تیم‌های مجهز، امداد رسانی به زلزله زدگان ترکیه را آغاز کردند.
کد خبر: ۹۵۰۶۸

حمل و نقل دریایی و بنادر ترکیه به کمک به زلزله زدگان شتافت

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت استارکنکورد؛ گروه‌های امداد دریانوردی و بنادر ترکیه تمامی امکانات خود را برای امداد رسانی سریع آغاز کرده‌اند.

بر این اساس علاوه بر گروه‌های دریانوردی و تیم‌های امداد بنادر ترکیه، ایتالیا نیز با اعزام کشتی در زمینه امداد رسانی فعالیت می‌کنند.

در این گزارش آمده است پایانه‌های کانتینری لیماک پورت و فعالیت بندر اسکندرون تعطیل شده، اما بنا به اعلام  اتحادیه اپراتور‌های بندر ترکیه سایر بنادر و پایانه‌های کشور برای عملیات امداد رسانی نهایت همکاری را به عمل می‌آورند. اگرچه بندر لیماک هم آسیب دیده با این حال اسکله‌های آن برای ارسال کمک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بر اساس این اطلاعیه بنادر مرسین، مسباس و سیپورت با تمام ظرفیت نسبت به  خدمت رسانی به زلزله زدگان تلاش می‌کنند.  

در اطلاعیه اپراتور‌های اتحادیه بندری ترکیه آمده است انجمن بین‌المللی خدمات حمل‌و‌نقل لجستیک ترکیه، انجمن حمل‌و‌نقل ریلی و اپراتور‌های اصلی رو- رو در امداد رسانی و کمک رسانی مشارکت دارند.

این گزارش حاکی است علاوه بر کشتی‌های باری، کشتی‌های بزرگ ماهیگیری ترکیه در حال رساندن آب و غذا به بنادر جنوبی ترکیه هستند.

در پایان این گزارش آمده است با توجه به اعلام آمادگی حمل‌و‌نقل دریایی برخی کشورها، انتظار می‌رود کشتی‌های بیشتری از سایر کشور‌ها  مانند کشتی‌های ایتالیا‌یی برای کمک به زلزله زدگان وارد بنادر این کشور شوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار