۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹

فراخوان کشتیرانی فرانسه در خصوص پروژه‌های کربن‌زدایی

گروه بزرگ حمل‌و‌نقل کانتینری CMA CGM فرانسه از استارت‌آپ‌ها و کسب و کار‌هایی که روی راه‌حل‌های مشخص کربن‌زدایی کار می‌کنند دعوت کرده است تا پروژه‌هایی را با هدف سرعت بخشیدن به کربن‌زدایی صنعت حمل‌و‌نقل دریایی فرانسه ارائه دهند.
کد خبر: ۹۴۹۸۵

فراخوان کشتیرانی فرانسه در خصوص پروژه‌های کربن‌زدایی

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از نشریه مری­تایم؛ شرکت CMA CGM از بودجه ۱.۵ میلیارد دلاری خود که در سپتامبر ۲۰۲۲میلادی در جهت تسریع انتقال انرژی و دستیابی به کربن صفر تا سال ۲۰۵۰میلادی در دستور کار قرار داده است، یک بودجه ۲۰۰ میلیون یورویی در خصوص پروژه‌­های کربن زدایی صنعت حمل­‌ونقل دریایی اختصاص داده است.

لازم به ذکر است بودجه حاضر توسط رئیس و مدیر اجرایی گروه CMA CGM در حمایت از ۳۰۰ میلیون یورویی است که دولت فرانسه برای توسعه کشتی­‌های بدون آلایندگی اختصاص داده است.
فراخوان کشتیرانی فرانسه در خصوص پروژه‌های کربن‌زدایی
این فراخوان پروژه‌ها، برای همه شرکت‌های صنعت حمل‌ونقل دریایی فرانسه که قصد دارند گامی در افزایش سرعت کربن‌زدایی همان «اقتصاد آبی» در جهت صنعت حمل‌ونقل دریایی فرانسه بردارند، در زمینه‌های زیر شامل: حمل‌و‌نقل بار، گردشگری و سفر دریایی، ماهیگیری و محصولات دریایی، زیرساخت، صنایع دریایی، انرژی­‌های تجدید پذیر آزاد است.

پروژه‌­ها بر اساس تأثیر مشخص آن‌ها بر کربن‌زدایی و امکان‌سنجی اقتصادی بر صنعت حمل­‌ونقل دریایی فرانسه انتخاب خواهند شد، CMA CGM اعلام کرد که برخی از پروژه‌­ها ممکن است سرمایه گذاری­‌های مشترکی را از بخش دولتی و اپراتور‌های خصوصی دریافت کنند تا  از کمک کارشناسان صنعت بهره‌مند شوند و شانس موفقیت خود را افزایش دهند.

CMA CGM سرمایه­‌گذاری زیادی در فعالیت­‌های کربن‌زدایی از جمله کشتی­‌های LNG انجام داده است. با این وجود، می‌خواهد از LNG به عنوان سوختِ پُل ارتباطی به متان الکترونیکی استفاده کند.  

ناوگان «متان الکترونیکی» این شرکت در حال حاضر ۲۹ کشتی در حال خدمت دارد و قرار است تا سال ۲۰۲۶ میلادی در مجموع به ۷۷ فروند برسند.

گفتنی است؛  CMA CGM در ژوئن ۲۰۲۲، به دنبال مرسک اولین سفارش خود را برای کشتی­‌های متانول انجام داد.

انتظار می‌­رود تا پایان سال ۲۰۲۵ میلادی، کشتی­‌های جدیدی به ناوگان CMA CGM بپیوندند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار