به گزارش گروه بینالملل مانا به نقل از فلتمون؛ انتظار میرود این بندر جدید به میزان زیادی از ازدحام در بنادر کشور بکاهد و لاگوس را به یک مرکز حملونقل در آفریقا برای جابهجایی محمولههایی که به مقاصد دیگر میروند تبدیل کند.
۷۵ درصد از سهام بندر جدید «LEKKI» متعلق به شرکت مهندسی بندر چین و گروه تولارام است و ۲۵ درصد باقیمانده متعلق به دولت ایالتی لاگوس و سازمان بنادر نیجریه است.
بر اساس این گزارش این بندر برای جابهجایی ۱.۲ میلیون کانتینر در سال طراحی شده است. همچنین این بندر بزرگترین بندر دریایی نیجریه و یکی از بزرگترین بنادر غرب آفریقاست.
«کای جیانچون»، سفیر چین در نیجریه بندر جدید را یک تغییر دهنده بازی خواند و افزود که این بندر حدود ۲۰۰ هزار شغل جدید ایجاد خواهد کرد.
لازم به ذکر است، ساخت این بندر در ژوئن ۲۰۲۰میلادی توسط رئیس جمهور وقت نیجریه، محمد بوهاری آغاز شد.
بندر LEKKI تایید بزرگی بر اقدامات چین درخصوص پیشبرد کمربند چین در آفریقا است.
شایان ذکر است؛ چین یکی از بزرگترین وام دهندگان دوجانبه به نیجریه بوده و سرمایه بسیاری از خطوط راهآهن و نیروگاهها را تأمین کرده است.