۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲

حوادث سایبری و اختلال در کسب و کار و تجارت، نگرانی جامعه جهانی در سال ۲۰۲۳

بر اساس یک نظر‌سنجی که از صاحبان مشاغل دریایی و غیر دریایی در اکثر کشور‌ها صورت گرفته ۳۴ درصد از پاسخ‌های دریافتی بیانگر آن است که حوادث سایبری و وقفه در کسب و کار ، تجارت و اقتصاد از نگرانی‌های عمده صاحبان مشاغل در سال ۲۰۲۳ می‌باشد.
کد خبر: ۹۴۸۲۱

حوادث سایبری و اختلال در کسب و کار و تجارت، نگرانی جامعه جهانی در سال ۲۰۲۳


به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت safety4sea؛ تحلیلگران مؤسسه Allianz Risk Barometer طی یک نظر‌سنجی علاوه بر موارد بالا بحران انرژی و عواقب رکود اقتصادی و سیاسی جهان پس از کووید ۱۹ و جنگ اوکراین، نوسانات بازار مالی و رکودی که در حال پیشروی است را  از بزرگترین ریسک‌های  تجارت  جهانی  اعلام کردند.

بر اساس این گزارش «یواخیم مولر» مدیرعامل Allianz Global Corporate & Specialty SE (AGCS) دربارۀ یافته‌های مؤسسه Allianz Risk Barometer می‌گوید: برای دومین سال متوالی یافته‌های شرکت نشان می‌دهد که شرکت‌های تجاری و اقتصادی بیشترین نگرانی را افزایش خطرات حملات سایبری و ایجاد وقفه در کسب و کار می‌دانند.  از سوی دیگر آنان تورم، رکود اقتصادی و بحران انرژی را تهدید فوری برای تجارت می‌دانند.

در این میان اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها نگران بحران دائمی ناشی از عواقب همه‌گیری کرونا و تأثیرات اقتصادی و سیاسی جنگ در اوکراین هستند؛ در واقع این یک تست استرس‌زا برای انعطاف پذیری شرکت‌ها به شمار می‌رود.
به گفتۀ وی حوادث سایبری مانند قطع شدن فنّاوری اطلاعات، حملات باج‌افزار‌ها برای دومین سال متوالی به عنوان مهم‌ترین خطر در سطح جهانی مطرح می‌شود.

بدین ترتیب شرکت‌های کوچک که در‌آمد سالانه آن‌ها کمتر از ۲۵۰ میلیون دلار است بیشتر نگران حوادث سایبری هستند؛ زیرا شرکت‌های بزرگ به علت بیمه‌های سایبری و و‌جود متخصصان قادر به دفع بیشتر حملات هستند.

«شانیل ویلیامز» عضو هیئت مدیره AGCS  نیز در این زمینه گفت: بر اساس گزارش مرکز صلاحیت سایبری مؤسسه Allianz Risk Barometer تعداد حملات باج‌افزاری در سال ۲۰۲۲ میلادی همچنان بالا بود به گونه‌ای که میانگین هزینۀ مختل شدن داده‌ها به ۴.۳۵ میلیون دلار رسید که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۳ میلادی از پنج میلیون دلار بیشتر شود.

وی خاطر نشان ساخت: درگیری در اوکراین و کنش‌های ژئوپلتیکی خطر حمله سایبری گسترده‌تر را افزایش می‌دهد.  در این میان کمبود متخصصان امنیت سایبری نیز چالش‌هایی را پیرامون بهبود امنیت به همراه دارد.

بدین ترتیب برای بسیاری از کشور‌ها سال ۲۰۲۳ میلادی در زمینه کسب و کار‌ها با افزایش خطرات و وقفه در انجام فعالیت‌ها همراه خواهد بود؛ زیرا بسیاری از مدل ها‌ی کسب و کار‌ها در برابر شوک‌های وارده آسیب‌پذیر هستند.

وی تاکید کرد: هزینه‌های سرسام‌آور انرژی برخی از صنایع انرژی‌بر را مجبور کرده که از انرژی بیشتری استفاده را داشته باشند که این کار نیز به زیان تولید و حتی تعطیلی موقت برخی از صنایع خواهد شد.

وی در ادامه یاد‌آور شد: کمبود‌های ناشی از ایجاد اختلال و کمبود ناشی از تهدید‌های جهانی در برخی از صنایع حیاتی اروپا مانند مواد غذایی، کشاورزی، مواد شیمیایی، دارویی، ساخت و ساز و تولید در سال ۲۰۲۳ میلادی دور از انتظار نیست.

در پایان این گزارش آمده است «رکود جهانی» احتمالاً یکی دیگر از موارد احتمالی اختلال در تجارت و  اقتصاد سال ۲۰۲۳ میلادی می‌باشد که ممکن است تأمین کنندگان مواد اولیه را به ورشکستگی بکشاند.

این یک نگرانی خاص برای شرکت‌هایی است که تأمین‌کنندگان محدودی دارند. بر اساس نظر‌سنجی Allianz Risk Barometer ورشکستگی در  تجارت جهانی احتمالاً در سال ۲۰۲۳ میلادی افزایش خواهد یافت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار