۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶

نگرانی اروپا از خرید نفت خام روسیه توسط چین

چین در حال خرید محموله‌های نفت خام است که قرار بود به سمت اروپا ارسال شود. این شرایط دلالان و تاجرانی را که به دنبال خرید نفت ارزان از روسیه برای ارسال به اروپا بودند نگران کرده و به وحشت انداخته است.
کد خبر: ۹۴۷۲۷

نگرانی اروپا از خرید نفت خام روسیه توسط چین

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد: چین در حال حاضر پنج میلیون بشکه نفت خام که به مقصد قزاقستان در دریای سیاه معامله شده بود، خریداری کرده است. این میزان نفت قرار بود در اختیار پالایشگاه‌های اروپایی قرار گیرد.

در ادامه این گزارش آمده است معامله گران نفتی که به دنبال خرید ارزان نفت برای اروپا بودند در حال حاضر با بازگشت چین به سمت خرید نفت روسیه حساسیت نشان می‌دهند؛ چین در‌حالی نسبت به این کار اقدام می‌کند  که موضوع کووید ۱۹ در این کشور روز به روز وخیم‌تر می‌شود.

معامله‌گران نفت خام موسوم به CPC Blend که بیشتر آنان را دلالان قزاقستان تشکیل می‌دهند معتقدند چین برای خرید نفت بین ۳ تا ۸ دلار از روسیه تخفیف می‌گیرد.

در این ارتباط شرکت یونیپک چین  حداقل دو میلیون بشکه نفت روسیه را برای بارگیری در ماه ژانویه از دلالان  خریداری کرده است.

روسیه پیش از این بزرگترین تأمین‌کننده نفت خام اتحادیه اروپا بود و یک پنجم نفت این اتحادیه از طریق روسیه صورت می‌گرفت، اما از تاریخ ۵ دسامبر ۲۰۲۲ میلادی ارسال نفت روسیه به اتحادیه متوقف شده است.

گفته می‌شود برخی تاجران نفت اعتقاد دارند با افزایش خرید نفت خام روسیه توسط چین، این کشور آن را به کشور‌های دیگر به ویژه کشور‌های افریقایی  صادرات مجدد کند.

این گزارش حاکی است افزایش خرید نفت روسیه توسط چین فشار زیادی را به بازار نفت وارد کرده و باعث شده پالایشگاه‌های اروپایی به پالایش فرآورده‌های نفتی اقدام کنند همچنین  نرخ حمل‌و‌نقل نفت نیز در بازار‌های جهانی کاهش یابد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار