به گزارش گروه بینالملل مانا به نقل از ترید ویندز؛ «Plamen Natkoff» مدیر کالاهای فله خشک و حملونقل استراتژیهای دریایی بینالمللی (MSI) با آنالیز وضعیت این صنعت میگوید: نظرسنجیهای انجام شده نشان میدهد حملونقل فله خشک در سال ۲۰۲۳ میلادی با افزایش تقاضا که از محل حمل مواد خام برای فعالیتهای تولیدی صورت میگیرد، میتواند یک حرکت پیشرو را در پیش داشته باشد.
وی میافزاید: آنچه در سال ۲۰۲۲ میلادی به ویژه نیمه دوم سال برای حمل فله خشک اتفاق افتاد بیشتر رشد منفی را به همراه داشت؛ اگرچه مشاهده نشانههای مثبت برای رشد تجارت در ماههای ابتدایی سال ۲۰۲۳ میلادی مشکل است، اما چشم انداز مثبتی برای تجارت حمل فله وجود دارد.
به گفتۀ وی رشد تقاضای ۲۵ تا ۳۰ میلیون تُن سنگآهن در سال ۲۰۲۳ میلادی میتواند پیشبینیها را مثبت جلوه دهد و در صورتیکه حمل فولاد و محصولات جنگلی را نیز به آن اضافه کنیم، میتواند باعث شود شاهد صعود نرخ حملونقل فله خشک در سال جدید باشیم.
«Plamen Natkoff» در ادامه یادآور میشود: باید خاطرنشان ساخت اگرچه در سال ۲۰۲۲ میلادی ازدحام بنادر تا حدودی حل شد، اما ناکارآمدی بنادر پُرازدحام به حملونقل فله خشک فشار مضاعفی را تحمیل کرد که انتظار میرود این وضعیت در ۲۰۲۳ میلادی کمتر شود.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد: در سال جدید وضعیت حمل فله خشک به سرنوشت سال ۲۰۲۲ میلادی دچار نشود.