۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۶
در راستای سیاست حمایت از تولید داخلی؛

فاز نخست واگن‌های لبه بلند تولید داخل به گروه کشتیرانی تحویل داده شد

فاز نخست واگن‌های لبه بلند تولید داخلی در راستای سیاست‌های گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در جهت حمایت از تولیدکنندگان داخلی و به منظور استفاده در شرکت حمل و نقل ترکیبی، تحویل این ناوگان شد.
کد خبر: ۹۴۵۷۹

فاز نخست واگن‌های لبه بلند تولید داخل به گروه کشتیرانی تحویل داده شد


به گزارش خبرنگار مانا؛ فاز نخست واگن‌های لبه بلند سفارشی شرکت حمل‌و‌نقل ترکیبی گروه کشتیرانی به سازندگان داخلی، جهت بهره‌برداری در کریدور شمال-جنوب، به این شرکت تحویل داده شد.

محمد کاشانی، عضو هیئت مدیره گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم با اشاره به مأموریت محوله به گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در راستای رونق بخشیدن به کریدور‌های حمل‌و‌نقلی کشور به ویژه کریدور شمال-جنوب، تصریح کرد: گروه کشتیرانی حمایت از شرکت حمل‌و‌نقل ترکیبی را یکی از اولویت­های راهبردی خود برای تقویت عملیات حمل‌و‌نقلی در کریدور می‌داند.

وی سرمایه­‌گذاری گروه کشتیرانی در این شرکت را از جمله تعهدات گروه دانست و افزود: خوشبختانه گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با همت مدیریت ارشد و دیگر مدیران خود در جایگاه مهمی در صنعت حمل‌و‌نقل کشور قرار گرفته و با رکوردشکنی‌های پیاپی ثابت کرده که در ایفای مأموریت و وظیفه ملی که بر عهده آن می‌باشد، جدی و استوار است؛ به همین علت با اجرای این حمایت‌ها امیدواریم در سال جاری نیز رکورد ترانزیت را نسبت به گذشته بهبود بخشیم.

همچنین، کاپیتان علیرضا ابراهیمی زاده، مدیرعامل شرکت حمل‌و‌نقل ترکیبی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در این مراسم که با حضور مقامات ارشد برگزار شد، با اشاره به رونمایی و تحویل گیری ۱۰ دستگاه واگن لبه بلند از یک تولیدکننده داخلی، گفت: با توجه به مأموریت ملی رونق بخشیدن به کریدور‌های شمال-جنوب و شرق به غرب که بر عهده گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گذارده شده، نیاز به توسعه حمل‌و‌نقل ریلی روزافزون است که خوشبختانه در فاز اول، همکاری با یک تولید کننده پرتوان داخلی سبب شد تا در زمان مقرر، سفارش‌های شرکت حمل‌و‌نقل ترکیبی گروه کشتیرانی تحویل داده شود.

وی سهیم شدن هر چه بیشتر گروه کشتیرانی به واسطه همکاری با سازندگان داخلی را گامی مهم در جهت ایجاد اشتغال در کشور دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به توسعه فعالیت‌های شرکت حمل و نقل ترکیبی در حوزه ترانزیت، نیازمند نوسازی ناوگان ریلی هستیم که در همکاری با تولیدکنندگان داخلی، این مهم انجام خواهد شد.

ابراهیمی زاده در پایان سخنان خود به اشاره به حمایت‌های مستمر مدیریت ارشد گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در راستای توسعه فعالیت‌های این گروه به ویژه شرکت حمل‌و‌نقل ترکیبی در حوزه کریدور شمال-جنوب تصریح کرد: شرکت حمل و نقل ترکیبی گروه کشتیرانی به مدد تولید کنندگان داخلی، به زودی برترین شرکت حمل‌و‌نقل ریلی کشور خواهد شد.     

همچنین در این مراسم، عفت شریعتی کوهبنانی، نماینده مردم زرند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قوای سه گانه در کنار یکدیگر برای رفع برخی مشکلات و آبادانی کشور در تلاش هستند، تصریح کرد: مجلس در گام دوم انقلاب، همواره با تولیدکنندگان و تلاشگران عرصه اقتصاد در کشور همراه و همگام بوده است تا ایران اسلامی بیش از پیش در سمت و سوی تعالی و دستیابی به تمدن نوین اسلامی گام بردارد.

وی با تشکر از گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به جهت اعتماد به تولیدکنندگان داخلی به ویژه تولیدکننده‌ای که در یک منطقه محروم همچون زرند مستقر است، خاطرنشان کرد: تولید این واگن‌ها ضمن اینکه به اشتغالزایی در منطقه منجر شده، باعث افتخار مردم شریف شهرستان زرند است.

در ادامه، سیدرضا حسینی نژاد فرماندار زرند نیز با قدردانی از مجموعه گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت حمل‌و‌نقل ترکیبی این گروه که زمینه ساز تقویت تولید داخلی شدند، گفت: شرکت واگن سازی ایرانی با گام برداشتن در مسیر فرمایشات مقام معظم رهبری به راهبرد دانش بنیان و اشتغال آفرین دست یافته است.

وی نگاه به داخل را در راستای خوداتکایی و افزایش اعتماد به نفس جامعه مهم ارزیابی و تصریح کرد: رونمایی و تحویل واگن‌های ساخت داخل به شرکت حمل‌و‌نقلی داخلی، نشان دهنده اثربخشی فکر ایرانی در عرصه عمل است.

همچنین علیرضا شیخ‌طاهری، مدیرعامل شرکت تولید کننده واگن در بخش دیگری از مراسم تحویل گیری فاز نخست واگن‌های شرکت حمل‌و‌نقل ترکیبی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، عقد قرارداد و همکاری با این شرکت را مایه مباهات شرکت تحت مدیریت خود دانست و گفت: حمل و نقل ترکیبی گروه کشتیرای از جمله اپراتور‌های خوشنام کشور است که همکاری با آن زمینه ساز اشتغال ۳۰۰ نفر در شهرستان زرند و افتخار شرکت ما شد.

وی با بیان اینکه این تولید کننده داخلی مقرر است طی قرارداد خود با حمل و نقل ترکیبی گروه کشتیرانی ۱۰۰ دستگاه واگن لبه بلند به این شرکت تحویل دهد، افزود: در فاز نخست ۱۰ دستگاه تحویل می‌شوند هر چند که ساخت واگن‌های بعدی به سرعت در حال انجام است.

شیخ‌طاهری کیفیت محصولات شرکت داخلی را مطابق استاندار‌های روز اروپا اعلام و خاطرنشان کرد: از مدیران گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران دعوت می‌کنیم توانایی‌های مجموعه صنعتی ما را بیش از گذشته دریابند و به آن اعتماد کنند.

وی همکاری با گروه کشتیرانی را مشارکتی بلندمدت و توام با هم‌افزایی ارزیابی کرد و گفت: به گروه کشتیرانی قول می‌دهیم واگن‌های ساخت این شرکت تولیدی، انتظارات آن‌ها را با کیفیتی مطلوبی که دارند، برآورده خواهد کرد.

مدیرعامل این گروه صنعتی ریلی با ابراز آمادگی برای افزایش قراداد به ساخت هزار دستگاه واگن، افزود: ما توانایی ساخت بیش از ۸۰۰ واگن در سال را دارا هستیم و به خوبی می‌توانیم نیاز‌های ریلی گروه کشتیرانی را مرتفع سازیم.
فاز نخست واگن‌های لبه بلند تولید داخل به گروه کشتیرانی تحویل داده شد
فاز نخست واگن‌های لبه بلند تولید داخل به گروه کشتیرانی تحویل داده شد

ارسال نظرات
آخرین اخبار