۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰

کشتی سازی اروندان دوباره به جرگه سازندگان شناور‌های خاص پیوست

مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به خرید ۱۰۰ درصد سهام مجموعه کشتی‌سازی اروندان از سوی گروه کشتیرانی تاکید کرد: ساخت شناور‌های مخصوص حفاری و خدمات رسان به دکل‌های حفاری در جنوب کشور، یکی از ماموریت‌های اصلی در دوره جدید فعالیت اروندان است.
کد خبر: ۹۴۵۱۱

کشتی سازی اروندان دوباره به جرگه سازندگان شناور‌های خاص پیوست

به گزارش روابط عمومی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، مهندس محمدرضا مدرس خیابانی، نائب رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی در مراسم امضای قرارداد ساخت دو فروند کشتی تانکر چندمنظوره ۸۰۰ تنی که عصر امروز بین شرکت خدمات دریایی و مهندسی کشتیرانی قشم و شرکت کشتی سازی اروندان انجام شد، ابراز امیدواری کرد امضای این قرارداد، شروع خوبی برای کشتی‌سازی اروندان باشد تا این شرکت، مجدد به جرگه سازندگان شناور‌های خاص وارد شود.

وی با اشاره به اینکه فعالیت کشتی‌سازی اروندان، بنا به دلایلی چندین سال متوقف مانده بود، افزود: مأموریت اصلی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، فعالیت در حوزه خدمات دریایی و جابه‌‎جایی کالاست؛ اما مهمتر از آن، نگاهی است که این ناوگان ملی به ضرورت حمایت از تولید داخل و توجه به سازندگان داخلی بر اساس رهنمود‌های مقام معظم رهبری و در سایه تحریم‌ها دارد.

مدرس خیابانی گفت: به همین منظور، ۱۰۰ درصد سهام مجموعه کشتی‌سازی اروندان با رقمی معادل ۲۸۰ میلیارد تومان از سوی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران خریداری شده تا این شرکت کشتی‌ساز داخلی در مسیر احیا قرار گیرد.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به حسن اعتماد کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به کشتی سازی اروندان، به انعقاد قرارداد و سفارش ساخت دو فروند شناور چندمنظوره ۸۰۰ تنی اشاره کرد و اظهار داشت: رقم سرمایه گذاری شده برای ساخت این دو فروند شناور، هفت میلیون یورو است که باید در مدت زمان هجده تا بیست ماه تحویل شوند.

وی در ادامه افزود: مجموعه کشتی‌سازی اروندان باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی نماید که سالیانه چهار فروند شناور به مجموعه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تحویل دهد که بر این اساس، ساخت شناور‌های مخصوص حفاری و خدمات رسان به دکل‌های حفاری در جنوب کشور، می‌تواند یکی از فعالیت‌های مهم کشتی‌سازی اروندان باشد.

مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایرانی با تاکید بر ضرورت انجام کنترل پروژه در مراحل ساخت کشتی‌های سفارش داده شده، تصریح کرد: برنامه زمانبندی برای ساخت کشتی‌ها بسیار حائز اهمیت است تا پروژه‌ها در موعد زمانی مقرر تحویل شوند؛ چراکه اگر شناو‌ها به موقع تحویل شوند، قطعاً سفارش‌ها تداوم می‌یابد.

مدرس خیابانی تاکید کرد: کشتی سازی اروندان باید علاوه بر حوزه ساخت در حوزه تعمیرات نیز فعالیت نماید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار