۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹

دزدان دریایی در خلیج گینه به دزدان نفتی تبدیل شده‌ا‌ند

علی‌رغم کاهش دزدی دریایی در خلیج گینه نیجریه، این روز‌ها دزدان دریایی در سواحل گینه و نیجریه در کمین تانکر‌های نفتی نشسته‌اند.
کد خبر: ۹۴۵۰۸

دزدان دریایی در خلیج گینه به دزدان نفتی تبدیل شده‌ا‌ند

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، «Katja Lindskov Jacobsen» محقق ارشد مرکز مطالعات نظامی دانشگاه کپنهاگ، با تفاق دو تحلیلگر دیگر با تهیه یک  گزارش تحلیلی و تحقیقی پیرامون بازگشت دوباره دزدان دریایی به خلیج گینه و سواحل نیجریه نوشت، پس از چند سال که دزدی دریایی در خلیج گینه روند کاهشی قابل توجهی داشت، اما این روز‌ها حملات آنان بیشتر به منظور سرقت مواد نفتی  تکرار می‌شود.

وی در ادامه ضمن هشدار به فرماندهان و خدمه کشتی‌های کوچک و بزرگ که در منطقه تردد می‌کنند، یاد‌آور شد: دزدان دریایی با قایق‌ها و کشتی‌های کوچکی که در اختیار دارند در مناطق گینه و سواحل نیجریه به دنبال تانکر‌های نفتی هستند تا ضمن سرقت محموله‌ها، آن را به  قاچاقچیان بفروشند.

بر اساس گزارش این تحلیلگر، سرقت محموله‌های نفتی به پشتیبانی قاچاقچیان مواد نفتی صورت می‌گیرد که این موضوع  در حال حاضر در خلیج گینه و دلتای نیجریه، حمل‌و‌نقل دریایی را تهدید می‌کند.

 این تحلیلگر در پایان یاد‌آور شده است با توجه به کاهش حوادث و دزدی دریایی در منطقه گینه که منجر به کاهش گشت‌های دریایی توسط کشور‌های مختلف شد، باید نسبت به برقراری گشت‌های امنیت دریایی در این منطقه  مجدد اقدام شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار