۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰

تبدیل روسیه به بازار اصلی صادرات خاویار

معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران از پیش بینی افزایش صادرات خاویار پرورشی در سال ۱۴۰۱ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۹۴۴۰۷

تبدیل روسیه به بازار اصلی صادرات خاویار

مهدی شکوری در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اینکه افزایش سالانه تولید و به دنبال آن صادرات خاویار پرورشی به عنوان یک محصول لوکس شیلاتی و ارز آور در دستور کارسازمان شیلات ایران قرار دارد، گفت: بر اساس سیاست‌های سازمان شیلات هر ساله شاهد افزایش تعداد مزارع پرورش ماهیان خاویاری به منظور تهیه گوشت و خاویار هستیم.
معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران، ادامه داد: سال گذشته در مجموع بیش از ۶۰۰ تن گوشت ماهیان خاویاری و ۶ تن خاویار به بازار‌های هدف صادر شد که این امر نشان از ظرفیت بالای بازار‌های جهانی برای صادرات محصولات خاویاری است.
وی با تاکید بر اینکه نگاه ما توسعه سالانه صادرات خاویار است از پیش‌بینی افزایش صادرات خاویار پرورشی در سال ۱۴۰۱ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
دکتر شکور در ادامه با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۰ هزار تن گوشت ماهیان خاویاری و ۶ تن خاویار پرورشی تولید شده بود از هدف گذاری تولید سالانه ۲۰ هزار تن گوشت خاویار و ۱۰۰ تن خاویار طی پنج سال آینده خبر داد.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، بیان داشت: در حال حاضر ۱۷۰ واحد مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در سطح کشور فعال هستند که از این تعداد ۱۳۰ واحد دارای مجوز تولید ماهیان خاویاری هستند.
صادرات محصولات خاویاری به اروپا
وی با اشاره به اینکه کشور‌های اروپایی یکی ازمهمترین مقصد‌های صادرات محصولات خاویاری ایران محسوب می‌شوند و در خصوص صادرات به این کشور‌ها با مشکلی روبه رو نیستیم، بیان داشت: در صدر این کشور‌ها می‌توان به انگلیس، فرانسه و اسپانیا اشاره کرد.
معاون توسعه آبزی‌پروری سازمان شیلات ایران، اذعان داشت: همچنین با تلاش‌ها و مذاکرات صورت گرفته و نیز تلاش‌های صادرکنندگان بخش خصوصی، هم اکنون کشور روسیه به یکی از اصلی‌ترین مقاصد محصولات شیلاتی کشور به ویژه خاویار شده است.
وی همچنین از صادرات محصولات خاویاری به کشور‌های عربی حاشیه جنوبی خلیج فارس، ونزوئلا، چین و فیلیپین خبر داد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار