۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱

آمادگی خرمشهر برای حمایت از فعالان عرصه گردشگری دریایی

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر آمادگی این مدیریت را برای حمایت از فعالان عرصه گردشگری دریایی در اروندرود،کارون و به تبع آن رونق اقتصادی در این منطقه اعلام کرد.
کد خبر: ۹۴۳۲۵

آمادگی خرمشهر برای حمایت از فعالان عرصه گردشگری دریایی

به گزارش خبرنگار مانا از روابط عمومی اداره کل بندر ودریانوردی خرمشهر، نورالله اسعدی افزود: بندر خرمشهر نسبت به بحث گردشگری دریایی نگاه ویژه‌ای دارد و اقدامات ماندگاری را در این راستا در شهر انجام داده است.

وی اظهار داشت: امروز بیش از ۸۵ درصد اقتصاد جهان از طریق صنعت دریا شکل می‌گیرد و جوامع مختلف برای این ظرفیت اهمیت ویژه‌ای قائل هستند.

مدیرکل بندرو دریانوردی خرمشهر، گردشگری دریایی را از راهکار‌های توسعه و پیشرفت دانست و بیان کرد‌: ظرفیت گردشگری دریایی به صورت منحصر به فردی در اروند و کارون وجود دارد، اما متأسفانه مورد غفلت واقع شده است.

اسعدی افزود: بندر خرمشهر هشت پست اسکله گردشگری در شهرستان احداث کرد که در نوروز سال ۱۴۰۱ استقبال ۶۰ درصدی توسط مثهمانان و مسافران نوروزی از آن شد که جمعا بخش گردشگری شهرستان ۱۹۰ میلیارد ریال درآمد کسب کرد.

وی افزود: رونق گردشگری دریایی در اروند رود و توسعه صنعت توریسم دریایی نیاز به یک همت دسته جمعی دارد که ما نیز در بندر خرمشهر آماده همکاری کامل و استقبال از سرمایه‌گذاران این حوزه با ارائه تسهیلات و مشوق‌ها هستیم.

به گزارش خبرنگار مانا، بندر خرمشهر به عنوان بزرگترین بندر آزاد تجاری کشور در محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند واقع شده است.

همه تاسیسات بندری و زیرساختی بندرگاه خرمشهر در جریان جنگ تحمیلی توسط نظامیان بعثی عراق نابود شد، ولی با این حال بازسازی این بندر راهبردی پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت سازمان ملل متحد و پایان جنگ، شروع شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار