۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳

صادرات دریایی سوخت روسیه در آستانه تحریم‌های اروپا افزایش یافت

صادرات سوخت دریایی روسیه از یکم تا دهم نوامبر ۲۰۲۲ به بالاترین حد خود از سال ۲۰۱۷ تا کنون رسیده است، زیرا پالایشگاه‌های این کشور تصمیم دارند پیش از اجرای محدودیت‌های اتحادیه اروپا بر واردات نفت روسیه، به طور شبانه‌روزی و فعالانه کار کنند.
کد خبر: ۹۴۲۹۵

صادرات دریایی سوخت روسیه در آستانه تحریم‌های اروپا افزایش یافت

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد بر اساس برآورد داده‌های تحلیلی مؤسسه Kpler میانگین صادرات روزانه محصولات نفتی روسیه از طریق دریا از یکم تا دهم نوامبر ۲۰۲۲ با افزایش ۲۲ درصدی نسبت به ماه قبل به ۳.۱۷ میلیون بشکه در روز رسید.

در این گزارش آمده است محدودیت‌های اتحادیه اروپا به منظور ایجاد محدودیت برای واردات بیشتر نفت خام و محصولات پالایش شده روسیه به اروپا به ترتیب از تاریخ ۵ دسامبر ۲۰۲۲ و ۵ فوریه ۲۰۲۳ اعمال می‌شود.

قرار است اتحادیه اروپا حتی تانکر‌های حامل نفت روسیه  با پرچم اروپا را نیز از تردد در مسیر‌های دریایی منع کرده و ارائه خدمات دریایی و بیمه به کشتی‌های درگیر در تجارت بین روسیه و اروپا را ممنوع کند.

«ویکتور کاتونا» تحلیلگر Kpler در این زمینه گفت: حمل‌و‌نقل دریایی نفت و بیمه روسیه هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد بنابر‌این لازم است برخی کشور‌های اروپایی که خواهان نفت روسیه هستند قبل از اجرایی شدن تحریم‌ها مواد نفتی را در انبار‌های خود ذخیره کنند.

در ادامه این گزارش آمده است آمار‌ها نشان می‌دهد که با رشد صادرات سوخت روسیه پردازش فرآورده‌های نفتی در پالایشگاه‌های این کشور در ۹ روز ماه نوامبر در مقایسه با میانگین ماه اکتبر، حدود ۵.۴۶ میلیون بشکه در روز ثابت بوده است.

«میخائیل توروکالوف» مدیر اجرایی مؤسسه انرژی Commodities Markets Analytics LLC مستقر در مسکو گفت: روسیه از مشکلات احتمالی درباره یافتن تانکر‌ها برای حمل محصولات سوختی پاک به دلیل ممنوعیت اتحادیه اروپا آگاه است بنابر‌این تا ماه نوامبر شاهد افزایش بیشتر حجم روزانه صادرات نفت خواهیم بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار