۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷

تصاحب ۸۰ درصد از سهام شرکت کشتیرانی گلوبال فیدر توسط گروه بنادر ابوظبی

مالکیت ۸۰ درصد از سهام "شرکت کشتیرانی گلوبال فیدر" Global Feeder Shipping (GFS) که در زمینه حمل و نقل دریایی کانتینری در سطح منطقه‌ای و بین المللی فعالیت دارد و دفتر مرکزی آن در دبی واقع است با انعقاد قراردادی، به "گروه بنادر ابوظبی" (AD Ports Group) رسیده است.
کد خبر: ۹۴۲۰۰
تصاحب ۸۰ درصد از سهام شرکت کشتیرانی گلوبال فیدر توسط گروه بنادر ابوظبی
به گزارش مانا، مبلغ صرف شده برای این معامله، بالغ بر دو میلیارد و نهصد هزار درهم امارت متحده عربی (۸۰۰ میلیون دلار آمریکا) است که به طور کامل از طریق وام تأمین می شود.
این سرمایه‌گذاری استراتژیک و ارزشمند به طور قابل‌توجهی ردپای حمل و نقل فیدری در جهان را در گروه AD Ports گسترش می‌دهد و به استراتژی بلندمدت آن شرکت برای تبدیل به یکی از بزرگترین بازیگران عرصه حمل‌ونقل دریایی کوتاه‌بُرد و فیدری در جهان کمک می کند.عملکرد مالی دوازده ماه GFS با درآمد ۱۰۸۵ میلیون دلار و سود خالص ۴۸۱ میلیون دلار آمریکا، قوی و قابل توجه به نظر می رسد.
شرکت کشتیرانی گلوبال فیدر با ۲۶ کشتی عملیاتی تحت مالکیت و با ظرفیت کل ۷۲۵۰۰ تی ای یو، یکی از بزرگترین ناوگان حمل و نقل کانتینری جهان را در اختیار دارد که با سرویس‌هایی که امارات متحده عربی را به هند، پاکستان، سریلانکا، مصر، سودان، جیبوتی، یمن، پادشاهی عربستان سعودی، بحرین، چین، کره جنوبی و ویتنام و ... و بالعکس متصل می‌کند، مناطق خاورمیانه، شبه قاره هند و آسیای جنوب شرقی را پوشش می‌دهد.
ائتلاف‌های موجود بین سرویس‌های کشتیرانی گلوبال فیدر با Safeen Feeders و Transmar، گروه بنادر ابوظبی را با ناوگانی متشکل از ۳۵ کشتی مختلف، به یکی از بزرگترین ارائه‌دهندگان خدمات فیدری در منطقه و جهان تبدیل می کند.
خرید سهام گلوبال فیدر، فعالیت‌های تجاری و اتصال AD Ports Group به بازارهای مهم منطقه و جهان را تقویت و با پیوند دادن بازارهای اصلی خلیج فارس، شبه قاره هند، دریای سرخ و ترکیه، جایگاه کانونی بندر خلیفه ابوظبی را در مدل منظومه‌ای هاب و اسپوک (Hub and Spoke Model) بیشتر تقویت خواهد کرد. با توجه به زمان مورد نیاز برای اخذ تأییدیه‌های نظارتی، انتظار می‌رود که این معامله در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ نهایی و اجرایی شود. مدیریت GFS با حفظ ۲۰ درصد از سهام نزد مالکین اولیه، همچنان در اختیار موسسین آن باقی خواهد ماند.
فلاح محمد الاحبابی، رئیس گروه AD Ports، گفت: گروه بنادر ابوظبی در طول سال ۲۰۲۲ در مسیر توسعه قرار داشته که هم با رشد طبیعی و هم با سرمایه‌گذاری محتاطانه همراه بوده است.
وی ادامه داد، کسب اکثریت سهام در شرکت کشتیرانی گلوبال فیدر که بزرگترین سرمایه گذاری خارجی در تاریخ گروه بنادر ابوظبی است، یک تحول در طیف سرویسی که می توانیم ارائه دهیم ایجاد خواهد کرد که ارتباطات جهانی ما را به طور قابل توجهی افزایش خواهد داد.
الاحبابی همچنین گفت: آرزوی ما این است که به یکی از شرکت های حمل و نقل پیشرو در جهان تبدیل شویم و جامع ترین طیف خدمات را ارائه دهیم و این سرمایه گذاری ما را به رسیدن به این هدف بسیار نزدیک‌تر می‌کند.
کاپیتان محمد جمعه الشمیسی، مدیر عامل گروه AD Ports نیز در این رابطه گفت: GFS بیش از ۳۰ سال تجربه و برتری در ارائه خدمات فیدری کانتینری در خاورمیانه، آسیا و آفریقا، علاوه بر خدمات متنوع و ناوگان مناسب دارد.
کاپیتان محمد جمعه الشمیسی همچنین ادامه داد: بخش دریایی ما در سال ۲۰۲۲ بازده قابل توجهی داشته که نشان دهنده پتانسیل قابل توجه بازار حمل و نقل و خدمات مرتبط با آن است و ادغام با کشتیرانی گلوبال فیدر به ما امکان می دهد پایگاه خود نزد مشتریان را مستحکم تر و ردپای جهانی خود را گسترش داده و بر اساس آن گام های بلندتری را برداریم. امیر مقامی، رئیس کشتیرانی گلوبال فیدر نیز در همین رابطه گفت: "این یک لحظه کلیدی برای GFS است که می بیند شرکت ما بخشی از AD Ports Group برای ایجاد بزرگترین ارائه دهنده خدمات حمل و نقل در منطقه شده است. من واقعاً به آنچه تیم ما به دست آورده و برای آینده هیجان زده هستم، افتخار می‌کنم که این حرکت باعث می شود ما به گسترش ردپای جهانی خود ادامه دهیم. اولویت ما همیشه بهبود مستمر سیستم‌ها و فرآیندهایمان برای خدمت به تجارت جهانی بوده و تحت مالکیت AD Ports Group می‌توانیم سطح جدیدی از خدمات و پشتیبانی را برای مشتریان بین‌المللی ارائه کنیم.
دو اپراتور برتر بندری امارات متحده عربی، یعنی گروه بنادر ابوظبی و دی پی ورلد دبی، در سال های اخیر با در اختیار گرفتن کنترل برندهایی مانند Unifeeder، Transworld Feeders و Feedertech، بخش زیادی از ادغام صورت گرفته در بخش فیدری را به خود اختصاص داده‌اند. وقتی ترمینال اپراتورها، اختیار و مالکیت یک یا چند خط کشتیرانی و ناوگان آنان را در اختیار داشته باشند، می توانند برای افزایش سهم خود در بازار به طور موثر اقدام و خواسته های صاحبان کالا را برای دستیابی به مسیرهای مورد انتظار از طریق بنادر تحت تصدی برآورده ساخته و آمار عملکرد خود را در کانون های مبادله کالا و کانتینر به طور پیوسته رشد دهند و البته در شرایط خاص از تصمیمات ناگهانی سایر خطوط و شرکتهای کشتیرانی غافلگیر نشوند.
منبع: آسام تدبیردانش
ارسال نظرات
آخرین اخبار