۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶

اتمام پروژه بندر صیادی گوگسر با ۲۵ میلیارد تومان اعتبار

سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران از اتمام پروژه بندر صیادی گوگسر در استان هرمزگان با هزینه ۲۵ میلیارد تومان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۱۷۱

اتمام پروژه بندر صیادی گوگسر با ۲۵ میلیارد تومان اعتبار
سید مصطفی بهشتیان در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اینکه بندر صیادی گوگسر به عنوان یکی از مهمترین بنادر صیادی جنوب کشور محسوب می‌شود، بیان داشت: این پروژه شامل احداث موج‌شکن به طول هزار و ۳۰۰ متر، اسکله به طول ۱۷۶ متر و لایروبی به حجم ۳۰۰ هزار متر مکعب است که طی سال‌های اخیر توسط گروه پیماکار انجام شده است.

سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران، ادامه داد: محوطه سازی به وسعت ۵۰۰ هزار مترمربع، ساختمان‌های پشتیبانی به مساحت ۳۰۰ متر مربع و سوله روی اسکله به مساحت هزار و ۵۰۰ متر مربع از دیگر ویژگی‌های این بندر صیادی محسوب می‌شود.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران در ادامه گفته‌های خود با اشاره به اینکه بندر صیادی گوگسر که هم‌اکنون مورد بهره برداری صیادان قرار دارد، اذعان داشت: این بندر صیادی در استان هرمزگان دارای ظرفیت تخلیه ۲۵۳ تُن صید است.
بهشتیان با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد پروژه بندر صیادی گوگسر به اتمام رسیده است، اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی‌های تدوین شده، در صورت تخصیص اعتبارات لازم با هزینه ۲۵ میلیارد تومان شاهد اتمام این پروژه مهم صیادی در هرمزگان تا پایان سال مالی جاری خواهیم بود.
وی با بیان اینکه بندرصیادی گوگسر علاوه بر ارتقای خدمات‌رسانی به صیادان می‌تواند زمینه‌ساز توسعه مناطق روستایی هرمزگان نیز باشد، تصریح کرد: امیدواریم با رونق فعالیت‌های صیادی در این منطقه شاهد رشد اقتصادی چشمگیر در این بندر نیز باشیم.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران با اشاره به فعالیت ۳۰۰ صیاد و بهره‌مندی حدود ۵۰ فروند شناور صیادی در این بندر صیادی بیان داشت: احداث جایگاه سوخت، محوطه‌سازی، جدول‌کشی، احداث پارکینگ قایق، تعمیرات کلی ساختمان اداری و پشتیبانی، لایروبی و سنگ‌فرش معابر نیز در این بندر انجام شده است.
گوگسر با جمعیت هزار و ۲۰۰ نفری در بخش لیردف شهرستان جاسک قرار دارد که شغل بیشتر مردم این بندر و شش روستای اطراف آن صیادی است.
بندر گوگسر با ۱۵ کیلومتر نوار ساحلی در مرز استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان واقع شده و فاصله‌اش با بندر مسقط عمان برابر ۱۸۰ کیلومتر (یکصد مایل دریایی) است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار