۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹

توفان سهمگین کارخانه‌های کشتی سازی کره را تعطیل کرد

توفان سهمگین به نام هینامنور که در حال حرکت به سمت شمال و در امتداد سواحل آسیایی است حمل و نقل دریایی، هوایی و تجارت آسیا را مختل کرده و ضمن ایجاد اختلال در عملیات بنادر اصلی چین باعث تعطیلی کارخانجات کره جنوبی شد.
کد خبر: ۹۳۷۸۳

توفان سهمگین کارخانه‌های کشتی سازی کره را تعطیل کرد

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت maritime-executive؛ این توفان که کارشناسان  و تحلیلگران از آن به عنوان قوی‌ترین و عظیم‌ترین توفان جهانی سال یاد می‌کنند در شمال فیلیپین شکل گرفت و در آخر هفتۀ گذشته از شرق تایوان و سواحل چین گذشت و همچنان در حال پیشروی است.

بر اساس این گزارش آخرین گزارش‌ها از توفان هینامنور حاکی است در ۲۰۰ مایل دریایی جنوب غربی بوسان کره جنوبی به سرعت در حال حرکت است.

سرعت باد در این منطقه در حال حاضر بین ۱۱۵ تا ۱۲۵ مایل در ساعت می‌باشد.

سه کشتی ساز بزرگ کره جنوبی اعلام کردند در پی وزش توفان یارد‌های کشتی سازی تا پایان توفان فعالیت خود را متوقف کرده‌اند.

بر اساس این گزارش بسیاری از کسب و کار‌های کره جنوبی، تولید کنندگان خودرو و مؤسسات فنّاوری، صنایع فولاد و پالایشگاه‌ها در حال آماده باش به سر می‌برند.

در همین حال مقامات دریانوردی بندر شانگهای چین دستور داند تا مسئولان بندری  سعی کنند ۸۰۰ کشتی در دلتای یانگ‌تسه پناه بگیرند.

دو بندر کانتینری چین شامل شانگ‌های و نینگبو در حال حاضر فعالیت خود را به حالت تعلیق درآوردند.

ژاپن نیز تدابیر احتیاطی خود را به کار گرفته، زیرا توفان در مسیر شمالی به مسیر خود ادامه می‌دهد.

دستور تخلیه جزیرۀ اوکیناوا صادر و به حمل‌و‌نقل در دریای ژاپن هشدار‌های لازم  داده شده و پرواز‌های مبدأ چین، کره جنوبی و ژاپن لغو شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار