۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵

اهمیت بندر چابهار در ترانزیت کالا از کریدور ترانزیتی شرق کشور

با حضور معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی و رئیس و اعضای انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران، فرصت‌ها و چالش‌های بندر چابهار در افق کریدور ترانزیتی شمال – جنوب بحث و بررسی شد.
کد خبر: ۹۳۳۵۴
اهمیت بندر چابهار در ترانزیت کالا از کریدور ترانزیتی شرق کشور
 
به گزارش مانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، نشست بررسی چالش ها و مشکلات بندر چابهار جهت فعال سازی کریدور ترانزیتی شمال - جنوب و محور ترانزیتی شرق کشور در روزهای ۲۱ و ۲۲ تیرماه با حضور اعضای هیئت مدیره انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران، شرکتهای کشتیرانی، فورواردرها و صاحبان کانتینر در بندر چابهار برگزار گردید.
 
در این نشست دو روزه که با حضور افندی زاده معاون حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی و تعدادی از مدیران سازمانها و وزارتخانه های دولتی مرتبط در زنجیرۀ ترانزیت کالا برگزار گردید، مسائل و مشکلات مختلفی که طی سالهای اخیر در زمینه ترانزیت کالا از بندر چابهار و به ویژه حمل و نقل کانتینری وجود داشت، مورد بررسی و آسیب شناسی قرار گرفت. 
 
گفتنی است کارشناسان و مدیران حاضر پس از بررسی موضوعات مختلف، بسته پیشنهادی دربرگیرنده راهکارهایی که جهت اصلاح مشکلات و رویه ها در بخشهای مختلف حمل و نقل دریایی و زمینی، گمرک، تجارت و لجستیک بود را ارائه کردند.
 
 معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در این نشست با اشاره به جلسات قبلی این وزارتخانه با مقامات کشور روسیه و علاقه مندی این کشور جهت سرمایه گذاری در بندر چابهار؛ ضمن استقبال از پیشنهادات مطرح شده، به برنامه این وزارتخانه جهت ترانزیت ۲۰ میلیون تن کالا در سال جاری از کشور اشاره کرده و نقش بندر چابهار و کریدور ترانزیتی شرق کشور را در تحقق این هدف حائز اهمیت شمرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار