۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۴
معاون دریایی سازمان بنادر:

خدمات به دریانوردان هوشمندسازی می‌شود

خدمات به دریانوردان هوشمندسازی می‌شود
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی در سال تولید دانش بنیان اشتغال آفرین، ساماندهی تحول دیجیتال و هوشمند سازی خدمات برای دریانوردان با استفاده از شرکت‌های دانش بنیان تاکید دارد.
کد خبر: ۹۳۲۲۳

به گزارش خبرنگار مانا، علی نازی که در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانورد سخن می گفت با بیان اینکه صنعت دریانوردی به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از زنجیره تامین است خاطرنشان کرد: حدود ۸۰ درصد تجارت بین الملل و ۹۰ درصد حمل و نقل کالا در جمهوری اسلامی ایران از طریق دریا انجام می‌شود که بیانگر جایگاه راهبردی صنعت دریانوردی در کشور است.
وی با اشاره به تلاش های جهانی دریانوردان ایرانی با وجود تحریم ها و بحران شیوع کرونا که موجب اختلالات شدید در این صنعت شد، تصریح کرد: روز جهانی دریانورد در جهت گرامیداشت زحمات این عزیزان از سوی سازمان بنادر و دریانوردی به سازمان IMO پیشنهاد و مورد تصویب اعضا آن قرار گرفت که سند افتخار دیگری برای جمهوری اسلامی ایران است.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به شعار سال ۲۰۲۰ سازمان بین المللی دریانوردی با عنوان فناوری نوین برای کشتیرانی سبز به اهمیت ارائه خدمات الکترونیک مرتبط با امور دریانوردان پرداخت و گفت: در این راستا خدمات مربوط به گواهینامه های دریانوردان از جمله مواردی بود که سازمان بنادر و دریانوردی در راستای عملیاتی شدن آن اقدام کرد.
وی با بیان اینکه سال ۱۴۰۱ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری شده است بر لزوم ساماندهی تحول دیجیتال و هوشمند سازی خدمات دریانوردی با استفاده از توانایی های شرکت های دانش بنیان تاکید کرد و ادامه داد: تلاش ما در سازمان سازمان بنادر و دریانوردی این است که هر چه بیشتر خدمات را به سمت الکترونیک سازی پیش ببریم‌.
نازی در ادامه اظهارات خود به برخی از اقدامات برجسته سازمان بنادر و دریانوردی در رابطه با دریانوردان طی یک سال اخیر پرداخت و تصریح کرد: با توجه به تداوم بحران کرونا طی سال گذشته اجرای طرح واکسیناسیون کووید ۱۹ برای تمامی دریانوردان و کارکنان شاغل در بخش دریایی کشور اجرا گردید، همچنین قرارداد کار دریانوردان به همت سازمان بنادر و دریانوردی و انجمن صنفی دریانوردان و همراهی مالکان بزرگ کشتی در کشور عملیاتی شد.
وی افزود: در سال ۱۴۰۰ موفق شدیم اولین مراسم بزرگداشت بانوان شاغل در صنعت دریانوردی را در آذر ماه سال ۱۴۰۰ برگزار کنیم، ضمناً به ۴۱۹ شکایت واصله از دریانوردان شاغل بر روی بیش از ۹۰ کشتی رسیدگی شد. معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در پایان خاطرنشان کرد: طی سال گذشته ۱۰۰ هزار گواهینامه دریایی صادر شد همچنین سامانه جامع مراکز آموزشی دریانوردی نیز برای ارائه خدمات هرچه بیشتر به متقاضیان راه اندازی گردید.
شایان ذکر است مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانورد در محل سازمان بنادر و دریانوردی با حضور مدیران ارشد این سازمان، مدیران عامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، شرکت ملی نفتکش ایران و فرماندهان نیروی دریایی ارتش و سپاه به همراه جمعی از دریانوردان و دست‌اندر‌کاران صنعت دریایی کشور برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار