۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳

زمان توقف و تخلیه کشتی‌های کالا‌های اساسی در بندر امام خمینی تا ۵۰ درصد کاهش می‌یابد

معاون امور بندری و اقنصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: زمان توقف و تخلیه کشتی‌های حامل کالا‌های اساسی در بندر امام خمینی با بهره برداری از سه پایانه مکانیزه غلات تا ۵۰ درصد نسبت به زمان فعلی کاهش می‌یابد.
کد خبر: ۹۳۱۹۹

زمان توقف و تخلیه کشتی‌های کالا‌های اساسی در بندر امام خمینی تا ۵۰ درصد کاهش می‌یابد

مهران میدری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: یکی از این پایانه‌های غلات در بندر امام خمینی تا پایان سال ۱۴۰۱، و دو پایانه دیگر تا سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسند.

وی اظهار داشت: با ساخت و بهره برداری از سه پایانه مکانیزه غلات، تخلیه و بارگیری کالا‌های اساسی (نهاده‌های دامی و غلات) در بندر امام خمینی متحول می‌شود.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر ودریانوردی خوزستان، فعالیت پایانه‌های مکانیزه غلات در بندر امام خمینی را زمینه‌ساز افزایش مزیت‌های اقتصادی بیشتر در این بندر دانست و گفت: این پایانه‌ها، مزیت‌های اقتصادی بندر امام خمینی را در تخلیه کالا‌های اساسی و سرمایه‌گذاری در زنجیرۀ تامین کالا‌های مذکور دو چندان می‌کند.

میدری همچنین از انعقاد چهار قرارداد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به ارزش ۴۴ هزار میلیارد ریال در بندر امام خمینی خبر داد و افزود: پروژه‌های سرمایه گذاری تا سه سال آینده به بهره برداری می‌رسند.

وی با اشاره به مزیت‌های سرمایه گذاری در بندر امام خمینی اظهار داشت: اراضی پشتیبانی بندر امام خمینی بستری مناسب برای سرمایه گذاری در بخش‌های صنعتی، خدمات دریایی و تامین زنجیره تولید کالا‌های اساسی است.

۸۰ درصد حجم کالا‌های اساسی مورد نیاز کشوراز طریق بندر امام خمینی وارد می‌شود.

سال گذشته حدود ۱۷ میلیون تن کالا‌های اساسی از طریق بندر امام خمینی وارد کشور شد که در مقایسه با سال ماقبل آن ۲۱ درصد رشد داشته است.

بندر امام خمینی در ۱۲۰ کیلومتری جنوب اهواز و در خورموسی واقع شده است.

این بندر راهبردی که ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه ۵۰ میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی را دارد در دوران هشت سال دفاع مقدس بار‌ها مورد حمله هواپیما‌های متجاور رژیم بعثی عراق با هدف قطع خطوط پشتیبانی رزمندگان اسلام در جبهه‌های جنگ قرار گرفت و هیچگاه از مدار عملیات خارج نشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار