۰۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹

حمل‌ونقل بدون دریانوردان مفهومی ندارد

دبیرکل IMO به مناسبت ۲۵ ژوئن روز جهانی دریانورد که امسال با شعار” سفر‌های دریایی خود را به اشتراک بگذارید “در سراسر جهان برگزار می‌شود، طی پیامی اعلام کرد بدون دریانوردان حمل و نقل مفهومی نخواهد داشت.
کد خبر: ۹۳۱۸۴

حمل‌ونقل بدون دریانوردان مفهومی ندارد

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ "کیتاک لیم" در این پیام با اشاره به اینکه امسال برای دوازدهمین بار  از سال 2011 تاکنون روز جهانی دریانورد را جشن می گیریم جامعه جهانی را به کمک‌، حمایت و تجلیل از دریانوردان فرا‌خواند.
در پیام "کیتاک لیم" آمده است هر روز صدها هزار نفر دریانورد در سراسر جهان سفرهای دریایی خود را انجام می‌دهند این در حالی که دیگران در حال استراحت به سر می‌برند اما دریانوردان خود را برای سفر بعدی آماده می‌کنند در واقع کشتی‌های آنها محرک های کلیدی تجارت جهانی و موتور توسعه اقتصاد جهانی هستند.
کشتی‌ها‌یی که توسط دریانوردان هدایت می شوند کالاهای اساسی مانند مواد غذایی، دارو، تجهیزات و وسایل الکترونیکی، غلات، نیازهای تولیدات صنعتی و ... را جابه‌جا می‌کنند‌.
در واقع می توانم بگویم بدون دریانوردان حمل‌و‌نقل به‌ویژه حمل‌و‌نقل دریایی مفهومی نخواهد داشت.
"کیتاک لیم" در ادامه پیام یاد‌آور شده است روز دریانورد هر سال فرصتی را برای شناخت و ادای احترام به دریانوردان برای جهانیان فراهم می‌کند.
دریانوردان صرف نظر از سفرهای دریایی شیوه‌ای از زندگی را شکل می‌دهند. به تعبیر دیگر دریانوردی حرفه‌ای معنادار و مهم است که پایه‌های اصلی مختلف و زندگی و کار را بر اساس از دست ندادن فرصت برای یادگیری و پیشرفت بنا نهاده است. این حرفه نه تنها به قلب من به قلب همه ما نزدیک است.
در پایان این پیام امده است این حرفه اصیل آن چیزی است که من خودم را به آن نزدیکتر احساس می کنم زیرا سفر دریایی زندگی من را غنی کرده است و اجازه داده من به عنوان یک دریانورد در کشتی‌ها مهارت کسب کرده و درخواست کنم که با دانش و تجربه ای که در دریا به دست آورده‌ام در ساحل خدمت کنم .

ارسال نظرات
آخرین اخبار