۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶

ازدحام بنادر جهانی هنوز با شرایط عادی فاصله دارد

در حال حاضر ده و نیم درصد از ناوگان جهانی به دلیل تأخیر‌های زنجیرۀ تامین و لجستیک کالا تحت تأثیر ازدحام بنادر قرار دارند.
کد خبر: ۹۳۰۴۷

ازدحام بنادر جهانی هنوز با شرایط عادی فاصله دارد

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ در گزارش مؤسسه Sea-Intelligence دانمارکی در این  زمینه آمده است اگرچه از ژانویه ۲۰۲۲ تا کنون سه درصد از ازدحام بنادر کاسته شده، اما همچنان ده و نیم درصد ناوگان جهانی درگیر ازدحام بنادر هستند.

"آلن مورفی" مدیر‌عامل این مؤسسه با اشاره به اینکه تجزیه و تحلیل داده‌های دریافتی حاکی از آن است که ازدحام بنادر با شرایط عادی هنوز فاصله دارد گفت: اگرچه نمی‌توان با قاطعیت گفت ازدحام بنادر یک بحران دریایی است، اما در اکثر بنادر آمریکا، چین، آلمان، هلند و کره‌جنوبی هنوز ازدحام مشاهده می‌شود، اما کشور‌های اسپانیا، ایتالیا و یونان پیشرفت‌هایی را در این زمینه کسب کرده‌اند.

وی افزود: صنعت حمل‌و‌نقل کانتینری از ماه‌های پایانی سال ۲۰۲۱ با مشکل ازدحام بنادر مواجه شد که اوج آن در بنادر آمریکا مشاهده شد و انتظار می‌رفت که با ورود به سال ۲۰۲۲ موضوعی به نام ازدحام بنادر در ناوگان جهانی کاسته شده باشد.

وی در پایان گفت: موضوع ازدحام بنادر در یک ماه گذشته در اروپا تا حدودی بهبود یافته و علی‌رغم این کاهش همچنان سطح ازدحام بالا است و به نظر می‌رسد ناوگان جهانی همچنان با این مشکل دست و پنجه نرم میکند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار