۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸

بی‌اعتمادی بر بازار حمل‌و‌نقل کانتینری حاکم است

علی‌رغم بالا بودن نرخ حمل‌و‌نقل کانتینری یک نوع بی‌اعتمادی بر بازار این صنعت غالب است که نمی‌توان گفت بازار به سمت عادی شدن پیش می‌رود به تعبیر دیگر به گفته کارشناسان و تحلیلگران در حال حاضر مالکان و اجاره کنندگان روی طناب بی اعتمادی راه می‌روند.
کد خبر: ۹۲۹۸۱


بی‌اعتمادی بر بازار حمل‌و‌نقل کانتینری حاکم است
به گزار‌ش گروه بین‌الملل مانا "آلن مورفی" تحلیلگر مؤسسه Sea Intelligence با اشاره به اینکه در برخی از خطوط حمل‌و‌نقل کانتینری استفاده از کشتی‌های کوچک از یک سو و نرخ‌های حمل کانتینر از سوی دیگر بالا رفته است، گفت:، اما یک نوع بی‌اعتمادی خاصی بر بازار غلبه کرده و داده‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد معاملات کلیدی کاهش یافته و شاهد ترافیک نزولی در برخی خطوط هستیم.

وی افزود: اگرچه در خطوط اقیانوس اطلس و آتلانتیک نرخ‌ها بالا است، اما در برخی خطوط نرخ‌ها فرسایشی است به همین جهت با شرایط حاکم بر این بازار در حال حاضر می‌توان گفت که مالکان روی طناب بی‌اعتمادی راه می‌روند، زیرا شرایط سختی بعد از بازگشایی بندر شانگ‌های وجود دارد و جامعه صنعت کانتینری در سال جاری میلادی انتظار داشتند که سالی عادی را برای صنعت کانتینری شاهد باشند، اما چنین نشد و نمی‌توان انتظار داشت که در سال جاری میلادی نرخ حمل‌و‌نقل کانتینری به طور قابل توجهی بهبود یابد.

به گفته "آلن مورفی" این شرایط کارشناسان و تحلیلگران را با این پرسش مواجه می‌سازد که آیا می‌توان رشد حمل‌و‌نقل کانتینری را به بهترین نحو مجسم و تحلیل کرد. بدون تردید پاسخ مشخص است در واقع نمی‌توان پیش‌بینی کرد که آیا بازار به سمت عادی شدن پیش می‌رود یا نه؟

این تحلیلگر دریایی در ادامه خاطر نشان می‌سازد: دامنه نوسان حمل‌و‌نقل دریایی در اوایل سال ۲۰۲۱ حدود ۱۰ درصد بود، اما در ماه مارس سال جاری میلادی حجم محمولات بارگیری شده ۱۴.۲ درصد رشد کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۹ نشان دهنده رشد قوی است، اما وجود چالش‌هایی غیر‌قابل پیش‌بینی تجزیه و تحلیل‌های بخش کانتینری را مشکل می‌کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار