۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵

درخواست کشور‌های جهان برای اسکورت کشتی‌های حامل غلات اوکراین

اعضای حاضر در نشست مجمع جهانی اقتصاد داووس خواستار اسکورت کشتی‌های حامل غلات اوکراین توسط ناوگان نظامی کشور‌های اروپایی شدند.
کد خبر: ۹۲۹۷۳

درخواست کشور‌های جهان برای اسکورت کشتی‌های حامل غلات اوکراین


به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از خبرگزاری بلومبرگ "آلار کاریس" رئیس جمهور استونی با اشاره به نگرانی جهانی در زمینه کمبود و افزایش قیمت مواد غذایی به ویژه غلات به کشور‌های اروپایی پیشنهاد کرد کشتی‌های جنگی خود را برای اسکورت کشتی‌های حامل غلات اوکراین اعزام کنند.

وی افزود: اکثر بنادر اوکراین در حال حاضر محاصره شده و خروج محموله‌های غلات با مشکل زیادی مواجه شده است.

"دیوید بیزلی" رئیس برنامه جهانی غذای سازمان ملل نیز در این زمینه گفت: توقف محموله‌های غلات در بنادر اوکراین در واقع اعلان جنگ است که به سمت بحران جهانی غذا و مهاجرت‌های دسته جمعی پیش می‌رود.

"گابریلیوس لاندسبرگیس" وزیر امور خارجه لیتوانی نیز به خبرنگار گاردین گفت: کشورش به دنبال تشکیل یک ائتلاف دریایی با اراده به منظور حمایت از کشتی‌های حامل غلات و دانه‌های روغنی اوکراینی است تا محصولات  در سراسر جهان به دست مصرف کنندگان برسد.

این گزارش حاکی است یک سخنگوی دولت بریتانیا نیز به خبرنگار روزنامه تایمز گفت: این کشور در حال مذاکره با متحدان خود جهت اعزام کشتی‌های جنگی به دریای سیاه برای اسکورت کشتی‌های حامل غلات اوکراین است و برنامه‌ای برای استقرار در منطقه دریای سیاه ندارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار