۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱

نوسان قیمت‌ها در بازار حمل‌ونقل کانتینر‌ی جهان

میانگین شاخص جهانی کانتینر در پی قرنطینه بزرگترین بندر چین و بحران روسیه و اوکراین با نوسان مواجه شد.
کد خبر: ۹۲۸۷۴

نوسان قیمت‌ها در بازار حمل‌ونقل کانتینر‌ی جهان

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ ارزیابی مؤسسه drewry بر اساس داده‌های به دست آمده نشان می‌دهد در مدت زمان منتهی به دوازدهم ماه می ۲۰۲۲ شاخص جهانی کانتینر در مقایسه با هفته قبل آن با اندکی کاهش مواجه شد با این حال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل قیمت‌ها  ۳۳.۷ درصد بالاتر است.

بر اساس این گزارش میانگین شاخص ترکیبی جهانی در حال حاضر ۸۷۶۸ دلار به ازای هر کانتینر ۴۰ فوتی است که حدود ۵۴۳۹ دلار بالاتر از میانگین پنج سال قبل که این رقم  ۳۳۲۹ دلار به ازای هر کانتینر ۴۰ فوتی بود، می‌باشد.  

در ادامه گزارش آمده است در هفته منتهی به دوازدهم ماه می‌نرخ حمل‌و‌نقل از شانگهای به روتردام با دو درصد کاهش به ۹۸۲۴ به ازای هر کانتینر ۴۰ فوتی رسید. در همین حال نرخ حمل کانتینر ۴۰ فوتی از روتردام به شانگ‌های نیز  ۱۴۳۰ دلار به ازای هر کانتینر کاهش نشان می‌دهد.

از سوی دیگر نرخ‌های نقدی حمل کانتینر از شانگهای به نیویورک با سه درصد کاهش به ۱۰۹۲۶ دلار در هر جعبه کانتینر ۴۰ فوتی رسید.

نرخ حمل کانتینر از شانگهای به جنوا با یک  درصد کاهش به ۱۱۷۳۶ دلار رسید با این حال نرخ حمل کانتینر ۴۰ فوتی از شانگهای به لس‌آنجلس و بالعکس هر کدام یک درصد افزایش نشان می‌دهد که به ۸۶۶۶ دلار رسید.

بر این اساس، ارزیابی مؤسسه drewry حاکی است که نرخ‌های نقدی حمل کانتینر در هفته‌های آینده ثابت می‌ماند.

                                           نوسان شاخص جهانی کانتینر بر اساس داده‌های مؤسسه drewry از می ۲۰۲۱ تا می ۲۰۲۲

نوسان قیمت‌ها در بازار حمل‌ونقل کانتینر‌ی جهان

نرخ حمل روزانه کانتینر40 فوتی از آوریل تا می 2022

نوسان قیمت‌ها در بازار حمل‌ونقل کانتینر‌ی جهان

ارسال نظرات
آخرین اخبار