۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱

لغو قرنطینه دو ماهه بندر شانگهای یک هفته دیگر

بندر شانگهای پس از دو ماه قرنطینه در تاریخ ۲۰ ماه می‌ رسماً محدودیت‌های رفت و آمد را لغو کرده و فعالیت خود را به عنوان بزرگترین بندر کانتینری جهان را از سر می‌گیرد.
کد خبر: ۹۲۸۶۲

لغو قرنطینه دو ماهه بندر شانگهای یک هفته دیگر


به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ "وو چینگ" معاون شهردار شانگهای در یک کنفرانس مطبوعاتی که دیروز با حضور نمایندگان رسانه‌های خارجی  برگزار شد اعلام کرد در تاریخ ۲۰ ماه می‌ قرنطینه این بندر به طور  کامل لغو می‌شود.

وی گفت: به تدریج از تاریخ ۱۱ تا ۲۰ ماه می‌ محدودیت‌های رفت و آمد برداشته می‌شود و از تاریخ ۲۰ ماه می‌ دیگر بندر به هیچ عنوان تحت قرنطینه نخواهد بود.

 در همین حال مرسک اعلام کرد به زودی اولین محموله کانتینر‌های یخچالی خود را به سمت شانگهای اعزام خواهد کرد.

همچنین مؤسسه حمل‌و‌نقل بار Geodis گفت: خوشبختانه عملیات کانتینری در بندر شانگهای آغاز شده و اپراتور‌های بندر برای تحکیم تأسیسات زیر‌بنایی اقدامات لازم را آغاز کرده‌اند.  

یکی از مدیران CMA CGM نیز یادآورشد: تمام پایانه‌های شانگهای تخلیه محموله‌های وارداتی را به ویژه  محموله‌های ویژه را از‌سر گرفته‌اند و به زودی زمان انتظار طولانی برای تخلیه کشتی‌ها به پایان  خواهد رسید.

"ماکسیمیلیان بوتک" مدیر اجرایی اتاق بازرگانی آلمان در شانگهای در این مورد گفت: برای شرکت‌های آلمانی خروج یا جایگزینی کارمندان چالش برانگیز خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از شرکت‌ها برای از‌سرگیری فعالیت به سمت شانگهای اعلام آمادگی کرده، اظهار امیدواری کرد از تاریخ اعلام شده به بعد امکان  ابتلای هیچ کس به ویروس کرونا وجود نداشته باشد.

"پیتر ساند"، تحلیلگر ارشد Xeneta در این زمینه گفت: از‌سر‌‌گیری عملیات عادی بین چهار تا هفت هفته طول خواهد کشید و طرح‌های شلاقی برای بازگشایی شانگهای ممکن است در کوتاه مدت جواب ندهد.

این گزارش حاکی است طبق محاسبه  شبکه خبری CNN حداقل ۳۲ شهر در سراسر چین در حال حاضر تحت قرنطینه کامل هستند و این موضوع بر کار و زندگی ۲۲۰ میلیون نفر تأثیر گذاشته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار