۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹

افزایش سفارش ساخت کشتی‌های کانتینری در ۱۵ سال گذشته

سفارش کشتی‌های کانتینری در ۱۸ ماه گذشته به بالاترین رقم یعنی به میزان ۶.۵ میلیون TEU رسید که از سال ۲۰۰۸ تا کنون بی‌سابقه بوده است.
کد خبر: ۹۲۶۱۵

افزایش سفارش ساخت کشتی‌های کانتینری در ۱۵ سال گذشته

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ مؤسسه بیمکو در جدیدترین گزارش اعلام کرد در ۱۸ ماه گذشته تعداد کشتی‌های کانتینری سفارش داده شده برای ساخت به ۶.۵ میلیون TEU رسید که در ۱۵ سال اخیر بی‌سابقه است.

بر اساس این گزارش تقاضای سرسام آور برای کشتی‌های کانتینری همراه با رعایت مقررات زیست محیطی و لزوم جایگزین کردن کشتی‌های جدید با کشتی‌های قدیمی حجم سفارش برای کشتی‌های کانتینری را بالا برد که این کار از اواسط سال ۲۰۲۱ شدت بیشتری یافت.

"نیلز راسموسن" تحلیلگر ارشد حمل‌و‌نقل BIMCO در این زمینه گفت: در ۱۸ ماه گذشته کشتی‌های کانتینری جدید به ظرفیت شش میلیون TEU  سفارش داده شده است که ۲۶ درصد از ناوگان فعلی کانتینری را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: در مدت دو سال گذشته اکثر شرکت‌های حمل‌و‌نقل کانتینری بزرگ مانند MSC  ,ONE و EVERGREEN  سعی کردند به سمت سفارش ساخت کشتی‌هایی با ظرفیت ۲۴ هزار TEU بروند در این میان شرکت مرسک به سمت سفارش کشتی‌های با ظرفیت ۱۵ تا ۱۶ هزار TEU رفت.

تحلیلگر بیمکو تأکید کرد: بر اساس گزارش‌های دریافتی از سال ۲۰۲۲ تا پایان سال ۲۰۲۴ در مجموع ۶.۲ میلیون TEU کشتی کانتینری به ناوگان فعلی کانتینری اضافه می‌شود.

جالب‌تر اینکه کارخانه‌های کشتی‌سازی پیشرو جهان اخیراً اعلام کرده‌اند تا سال ۲۰۲۵ ظرفیت سفارش ساخت آن‌ها پُر شده است و سفارش جدیدی را نمی‌پذیرند.

این در حالی است که بر اساس تحلیل بیمکو به منظور یکسان سازی عرضه و تقاضا در بخش کشتی‌های کانتینری باید کشتی‌هایی به ظرفیت هشت میلیون TEU ساخته شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار