۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷

مدت زمان قرنطینه بندر شانگهای باز هم تمدید شد

قرنطینه بندر شانگهای چین به علت هجوم بیش از حد کرونا برای مدت نامعلومی دوباره تمدید شده است این موضوع لجستیک، زنجیرۀ تأمین و حمل‌و‌نقل دریایی چین را به شدت تحت تأثیر قرار داده است.
کد خبر: ۹۲۵۷۳

مدت زمان قرنطینه بندر شانگ‌های باز هم تمدید شد

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ قرار بود که قرنطینه در بندر شانگهای دیروز برداشته شود، اما با همه‌گیری کرونا دوباره قرنطینه در این بندر و مناطق اطراف تمدید شده است.

گفته می‌شود شانگهای مرحله دیگری از آزمایش‌های کووید ۱۹ را آغاز کرده و کل جمعیت ۲۵ میلیون نفری در حال تست قرار دارند.

بر اساس این گزارش تمامی مناطق شانگ‌های هم اکنون در قرنطینه به سر می‌برند و اکثر ساکنان نمی‌توانند خانۀ خود را حتی برای دریافت غذا ترک کنند.

در این میان کارکنان بندر کانتینری در صورت منفی بودن تست کرونا تمام وقت به کار خود ادامه می‌دهند و کارگران بندری بدون داشتن حق خروج از محوطه مجبورند در محل کار اقامت داشته باشند.

در ادامه این گزارش آمده قرار است بر اسا‌س تصمیمات اتخاذ شده بنادر نینگبو، چینگدائو و تیانجین به عنوان بنادر جایگزین معرفی شوند، اما به گفتۀ کارشناسان و فورواردر‌ها عملیات جابه‌جایی دو بندر بسیار هزینه‌بر و طاقت فرسا است.

یکی از مدیران Crane Worldwide Logistics گفت: اجرای طرح تخلیۀ کانتینر از این بندر به بنادر دیگر بسیار چالش برانگیز است و شهر‌های دیگر بندر‌ی تمایلی به ورود کامیون‌های کانتینری از بندر شانگهای را ندارند.

به هر حال زمان ورود کانتینر به بندر شانگهای به تاخیر افتاده و اکثر برنامه‌های حرکتی کشتی‌ها به حالت تعلیق در‌آمده در این میان اگرچه مسئولان بندری وجود بیش از ۳۰۰ کشتیِ در انتظار تخلیه یا بارگیری در این بندر را تکذیب کرده‌اند، اما  فورواردر‌ها می‌گویند صف کشتی‌ها در بنادر و اسکله‌ها ازدحام بندری ایجاد کرده است.

در همین حال رویترز گزارش داد که مسئولان بندر شانگ‌های می‌گویند در حال حاضر انجام عملیات بندری و کانتینری به صورت ۲۴ ساعته ادامه دارد و میانگین زمان انتظار برای کشتی‌های کانتینری کمتر از یک روز است.

 یکی از مدیران مؤسسه FourKites با اشاره به  اینکه تأثیر منفی قرنطینۀ بنادر چینی بر حمل‌و‌نقل دریایی محسوس است، گفت: قرنطینه در بندر شنژن در ماه گذشته منجر به کاهش ۳۲ درصدی عملیات بندری شده و معلوم نیست که قرنطینه بندر شانگهای بر حمل‌و‌نقل چقدر تأثیر خواهند گذاشت، اما حجم عملیات در بندر شانگهای به طور قابل توجهی کاهش یافته و میانگین  توان عملیاتی این بندر در حال حاضر در مقایسه با ۱۲ مارس سال جاری میلادی ۳۳ درصد کاهش یافته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار