۰۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶

آمادگی چین برای حمل یک میلیون کانتینر اروپا از جاده ابریشم

چین پیشنهاد داد اروپا می‌تواند کانتینر‌های خود را از طریق حمل‌و‌نقل ریلی جادۀ ابریشم منتقل کند تا در مسیر‌های دریایی مناطق جنگی روسیه اوکراین قرار نگیرد.
کد خبر: ۹۲۴۹۶

آمادگی چین برای حمل یک میلیون کانتینر اروپا از جاده ابریشم

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد بیش  از یک میلیون کانتینر پُر از کالا‌های مصرفی که اروپا به چین سفارش داده  قرار است از چین به اروپا منتقل شود که با توجه به شرایط جنگی روسیه و شیوع کرونا در برخی بنادر چین به جای مسیر‌های دریایی روسیه اوکراین این انتقال از طریق حمل‌و‌نقل ریلی در جادۀ ابریشم صورت گیرد.

بر اساس تحلیل کارشناسان این مسیر می‌تواند جایگزین مناسبی برای حمل کانتینر‌هایی باشد که مشتریان اروپایی منتظر آن‌ها هستند.

"هلن لیو" یکی از صادر‌کنندگان کالا در شانگ‌های چین در این زمینه گفت: با توجه به اینکه خریداران سفارش‌های خود را به صورت آنلاین سفارش می‌دهند به همین جهت حمل‌و‌نقل ریلی با توجه به بحران روسیه اوکراین مناسب‌ترین مسیری است که می‌تواند کالا‌های مصرفی  را از این کشور به اروپا منتقل کند.

وی افزود: با توجه به اینکه برخی از کشور‌ها ارتباط اقتصادی خود را با روسیه متوقف کرده‌اند با این حال این جنگ، ترافیک ریلی را هنوز متوقف نکرده و در حال حاضر خط ریلی از طریق چین، قزاقستان، بلاروس و ... فعال می‌باشد.

یکی از مدیران فروش شرکت چینی Dell Technologies در این زمینه گفت: اگرچه اعتقاد داریم که حمل‌و‌نقل دریایی ستون فقرات زنجیرۀ تأمین و لجستیک است، اما در حال حاضر بازرگانان مجبورند که نسبت به ایجاد مسیر‌های جایگزین با توجه به شرایط جنگی در روسیه و اوکراین تصمیم گیری کنند که مناسب‌ترین مسیرهمین مسیر حمل‌و‌نقل ریلی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار