۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵

امضای چهار توافق‌نامه با قطر در حوزه‌های ترانزیت، کشتیرانی و حمل و نقل هوایی

امضای چهار توافق‌نامه با قطر در حوزه‌های ترانزیت، کشتیرانی و حمل و نقل هوایی
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مهم ترین اهداف سفر خود به قطر گفت:‌ در دیدار با همتای قطری پیرامون راه‌اندازی خطوط منظم کشتیرانی، حمل و نقل ترانزیتی و افزایش پروازهای دو کشور مباحثی مطرح شد و امضای چهار توافق‌نامه در حضور رییس جمهور و امیر قطر را در دستور کار قرار گرفت.
کد خبر: ۹۲۲۴۹

به گزارش مانا،‌ رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در خصوص مهم‌ترین اهدافی که در سفر به قطر و در دیدار با همتای قطری‌اش دنبال می‌شود، گفت: با حضور در قطر با وزیر حمل و نقل این کشور مذاکراتی مبنی بر راه اندازی خطوط منظم کشتیرانی و دریایی، حمل و نقل ترانزیتی، افزایش پروازهای دو کشور و توافق برای استفاده بیشتر از خطوط هوایی انجام شد.

وی با بیان اینکه در حوزه دریایی درخصوص ایجاد خط کشتیرانی منظم به ایران و قطر توافقاتی انجام گرفت، عنوان کرد:‌ یک طرح مطالعاتی برای زیرگذر اتصال قطر به ایران نیز مورد مذاکره و بحث کارشناسانه قرار گرفت و خوشبختانه فردا با حضور رییس جمهور که وارد این کشور می‌شوند، چهار توافق‌نامه را در حضور رییس جمهور و امیر قطر خواهیم داشت که می‌تواند نقش مهمی در مساله صادرات و واردات این دو کشور ایفا کند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین به موضوع تردد به قطر در جام جهانی اشاره و اظهار کرد:‌ تردد در زمان جام جهانی و نحوه این تردد از موضوعاتی بود که امروز در دستور کار قرار دادیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار