۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳

ترانزیت ۲ محموله دام از ترکیه به کشور‌های حوزه خلیج فارس از بندر شادگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان از ترانزیت دو محموله دام سبک زنده از ترکیه به کشور‌های حوزه خلیج فارس از طریق بندر تجاری شادگان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۲۰۰

ترانزیت ۲ محموله دام از ترکیه به کشور‌های حوزه خلیج فارس از بندر شادگان

عادل دریس در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: این دو محموله ترانزیتی دام زنده غیرمولد به تعداد چهار هزار و ۴۶۵ رأس با دو فروند شناور باری به یکی از کشور‌های حوزۀ خلیج فارس بارگیری و ترانزیت شد.

وی با اشاره به برنامه ریزی عملیاتی به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های بازرگانی بندر تجاری شادگان گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت‎‌ها و توانمندی‌های موجود در این بندر پس از تدوین برنامه عملیاتی متناسب با ماهیت محموله دام زنده و پیشگیری از اتلاف آن، تمام مراحل عملیاتی مرتبط به پهلوگیری شناور، اعلام ورود، بارگیری کالا، سوختگیری و صدور پروانه خروج، قرنطینه دامی و صدور مجوز‌های لازم، قبل از ورود کالا به بندر با همکاری‌های مراجع ذی‌ربط مانند اداره کل دامپزشکی در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شد.

بندر تجاری شادگان به عنوان هفتمین بندر خوزستان با ظرفیت پذیرش شناور‌های زیرپنج هزار تن و ظرفیت تخلیه و بارگیری ۱۰۰ هزار تن در سال با هدف رونق کسب و کار و تجارت در منطقه با اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی در انتهای خور ابوخضیر در آبان ماه ۱۳۹۴ احداث و به بهره برداری رسید.

شادگان جزء بنادر کوچک و خرمشهر، بندر امام خمینی (ره) و آبادان جزء بنادر بزرگ خوزستان محسوب می‌شوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار