۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲

درخواست اتحادیۀ اروپا برای استقرار گشت‌های دریایی در خلیج گینه

اتحادیۀ اروپا از کشور‌های عضو سازمان بین‌المللی دریانوردی خواست نسبت به تقویت گشت‌های دریایی حداقل با یک کشتی در خلیج گینه اقدام کنند.
کد خبر: ۹۲۰۲۱

درخواست اتحادیۀ اروپا برای استقرار گشت‌های دریایی در خلیج گینه

به گزارش گروه بین‌الملل مانا این بیانیه درحالی از سوی اتحادیۀ اروپا صادر شد که مأموریت کشور‌های دانمارک، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا و پرتغال در خلیج گینه رو به اتمام است.

اتحادیۀ اروپا در این بیانیه تأکید کرده است باید ضمن تمدید مأموریت گشت‌های دریایی این کشور‌ها سایر کشور‌های عضو سازمان بین‌المللی دریانوردی نیز به این اکیپ‌ها بپیوندند.

از سوی دیگر روزنامۀ ابزرور چاپ انگلیس نیز با چاپ گزارشی از کاهش دزدی دریایی در منطقه سومالی، خلیج گینه را  همچنان برای صنعت کشتیرانی خطرناک توصیف کرد و نوشت نیجریه نمی‌تواند به تنهایی از عهده دزدان دریایی در گینه برآید.

در ادامۀ این گزارش آمده است اتحادیۀ اروپا با اتمام مأموریت گشت‌های دریایی در سومالی نیز مخالف است که اخبار آن نیز چندی پیش از سوی سازمان ملل اعلام شد، اما دوباره با اصرار کشور‌ها به مدت سه ماه تمدید شد.

گفته می‌شود سازمان ملل متحد در پی کاهش دزدی دریایی در منطقه سومالی در سال ۲۰۲۱ از کشور‌ها خواست به مأموریت خود در این منطقه پایان دهند، اما این تصمیم با مخالفت کشور‌هایی که خطوط کشتیرانی دارند، روبه‌رو شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار