۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵

هشدار شرکت‌های بیمه نسبت به استفاده از کانتینرهای فرسوده برای حمل کالا

شرکت‌های بیمه باربری هشدار دادند استفاده از کانتینر‌های فرسوده برای حمل کالا به منظور جبران کمبود جعبه‌های کانتینر انگیزه‌ای بس خطرناک است که احتمال می‌رود خسارت زیادی به حمل و نقل و لجستیک وارد کند.
کد خبر: ۹۱۹۹۳

هشدار شرکت‌های بیمه نسبت به استفاده از کانتینرهای فرسوده برای حمل کالا


به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ شرکت بیمه باربری TT Club اعلام کرد متأسفانه به علت کمبود جعبه‌های کانتینر تمایل به استفاده از جعبه‌های قدیمی و فرسوده کانتینر به منظور حمل کالا در برخی کشور‌ها توسط مالکان کشتی و شرکت‌های کشتیرانی بیشتر شده است.

این در حالی است که این قبیل کانتینر‌ها از رده خارج  شده و دوران آن‌ها به سر آمده است این عمل به عنوان یک ریسک خطر‌آفرین برای جامعۀ دریایی تلقی می‌شود.

یکی از مسئولان این شرکت در این زمینه گفت: متأسفانه کمبود جعبه‌های کانتینر و افزایش تقاضا منجر به استفاده از کانتینر‌های فرسوده برای بارگیری شده که شرکت‌های بیمه نسبت به این عمل معترض بوده و انتظار دارند سازمان IMO نسبت به این تصمیم شرکت‌ها اقدامات لازم را به عمل آورند.

 از سوی دیگر شرکت بیمه‌ای ALLIANZ SE  نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد: تجهیزات نامرغوب کانتینری برای صاحب کالا، صاحب کشتی، خدمه و کارگران بندری خطرات قابل توجهی دربر دارد که ضعیف‌ترین طیف آن آب‌بندی ضعیف است که منجر به آسیب دیدگی محموله می‌شود. متأسفانه هر کانتینری که حین حمل‌و‌نقل خراب شود باید پس از تخلیۀ دوباره  بارگیری  شود  بدین ترتیب  زمان  و هزینه برای  کشتی‌های  کانتینری افزوده می‌شود.

یکی از  مدیران شرکت بیمه‌ای AXA نیز در این زمینه گفت: استفاده از جعبه‌های آسیب دیده‌ای که مدتهاست دچار زنگ زدگی شده، می‌تواند هر آن به تلفات و خسارات بخش دریایی منجر شود  و هزینه‌های شرکت‌های بیمه را بالا ببرد.

وی گفت: متأسفانه اخبار رسیده حاکی است که برخی از شرکت‌های سازنده کانتینر نسبت به ترمیم و بازسازی ساختار ناسالم آ کانتینر‌های فرسوده و کهنه اقدام می‌کنند که هزینه‌های دریافت شده توسط آن‌ها به اندازه همان جعبه‌های کانتینرِ نو است.

وی در پایان گفت: به طور کلی استفاده از این کانتینر‌ها یک نقض آشکار قوانین حمل و‌نقل کالا است که باید برای جلوگیری از آن اقدامات لازم از سوی IMO، انجمن‌های حمل‌ونقل و لجستیک همچنین سازمان‌های مردم نهاد صورت گیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار