۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲

ارزیابی لوید‌زلیست از بازار حمل فله در سال ۲۰۲۲

بر اساس پیش‌بینی کارشناسان لویدز‌لیست بازار حمل فلۀ خشک در سال ۲۰۲۲ روند فعالیت سال ۲۰۲۱ را تکرار خواهد کرد و احتمال دارد که عدم اطمینان در بازار فلۀ خشک همچنان ادامه یابد.
کد خبر: ۹۱۹۰۸

ارزیابی لوید‌زلیست از بازار حمل فله در سال ۲۰۲۲

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ ارزیابی لویدز‌لیست حاکی است فعالان بازار حمل‌و‌نقل دریایی اعتقاد دارند پس از اتمام دوران شیوع همه گیری کووید ۱۹ و سویۀ جدید اُمیکرون ممکن است تقاضا در بخش حمل فلۀ خشک بر عرضه پیشی بگیرد با این حال الگوی سال گذشته تکرار شده و نرخ  سال ۲۰۲۱ باقی می‌ماند.

در ادامۀ این گزارش آمده است احتمال دارد که در صورت شیوع بیش از حد اُمیکرون در بنادر جهانی، اختلالات ناشی از همه گیری در صنعت کشتیرانی، تغییرات آب و هوا، کمبود انرژی و نوسان قیمت  زغال سنگ بر حمل‌و‌نقل فله نیز تأثیر داشته باشد.

در همین حال پیش‌بینی می‌شود در بخش عرضه نرخ رشد حمل‌و‌نقل فله در سال ۲۰۲۲ به دو درصد کاهش یابد و این رقم در سال ۲۰۲۳ به ۱.۶ درصد برسد.

از سوی دیگر مشاوران Breakwave مستقر در آمریکا نیز معتقدند با پشت سر گذاشتن تعطیلات اول سال ۲۰۲۲ بازار فلۀ خشک بی ثباتی سال ۲۰۲۱ را در سال جدید میلادی نیز تجربه کند.

در این میان مؤسسه Wilhelmsen نیز اعلام کرد حمل‌و‌نقل فلۀ خشک در سال جدید  برای ادامۀ فعالیتِ قدرتمند پس از سال ۲۰۲۱ آماده می‌شود.

بنا‌بر پیش‌بینی کارشناسان در سال ۲۰۲۲ میانگین در‌آمد روزانه کشتی‌های پاناماکس در سطح ۲۶۰۰۰ دلار، سوپراماکس ۲۲۰۰۰ دلار و هندی‌ماکس ۱۹۸۰۰ دلار  باقی خواهد ماند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار