۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶

کاهش اوراق کشتی‌های فله‌بر و کانتینری در سال ۲۰۲۱

اوراق کشتی‌های فله‌بر در سال ۲۰۲۱ به پایین‌ترین حد خود در پنج سال اخیر رسید. اما اوراق تانکر‌های نفتی افزایش یافت. در این سال هیچ کشتی کانتینری اسقاط نشد.
کد خبر: ۹۱۹۰۱

کاهش اوراق کشتی‌های فله و کانتینری در سال ۲۰۲۱

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از لویدز‌لیست با توجه به رونق کشتی‌های  کانتینری  و فله‌بر اوراق  کشتی در سال گذشته میلادی در پایین‌ترین سطح میانگین خود  از سال ۲۰۱۶ تا کنون باقی ماند.

بر اساس این گزارش در سال ۲۰۲۱ حدود ۲۶۵ کشتی با میانگین تناژ ۱۰۰۰۰ DWT به یارد‌های هند، پاکستان و بنگلادش اعزام شدند  که این رقم در سال ۲۰۲۰، حدود ۳۰۷ کشتی بود.

این گزارش حاکی است رونق تجارت دریایی در سال ۲۰۲۱ باعث شد که مالکان برعکس سال ۲۰۲۰ ترجیح دهند کشتی‌های قدیمی‌تر را به جای اعزام به یارد‌های اسکراپ برای حمل کالا نگه دارند.

در سال گذشته میلادی هیچ کشتی کانتینری اوراق نشد و ارزش کشتی‌های دستِ اول و دستِ دوم بالا رفت از سوی دیگر با توجه به شرایط بد ناوگان جهانی نفتکش‌ها ۱۰۰ تانکر مواد شیمیایی و فرآورده‌های نفتی با مجموع ۳.۵ میلیون DWT اوراق شد که این رقم نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش می‌دهد.

این گزارش حاکی است سال ۲۰۲۱ نرخ  بازیافت تجهیزات کشتی‌های اوراقی  به بالاترین حد خود در ۱۳ سال گذشته رسید که آن هم به علت بالا رفتن قیمت فولاد بود. در این سال  نرخ هر تُن قطعات اوراقی کشتی در حد ۶۰۰ دلار باقی ماند این در حالی است که در سال ۲۰۲۰ هر تُن تجهیزات اوراقی کشتی ۲۶۰ دلار بود.

کارشناسان لویدز‌لیست پیش‌بینی می‌کنند احتمال دارد در سال ۲۰۲۲ همین وضعیت بر بازار صنعت اوراق حاکم باشد و، اما ممکن است موجِ اخیر اُمیکرون باعث شود که کشتی‌های بیشتری به یارد‌های اوراق اعزام شوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار