۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶

سفارش ساخت ۲۴۰ کشتی با سوخت LNG در سال ۲۰۲۱

۲۴۰ کشتی با سوخت LNG در سال ۲۰۲۱ سفارش داده شد، این رقم از نظر مؤسسه DNV یک رکورد جدید در گرایش مالکان کشتی‌ها به سمت انرژی پاک محسوب می‌شود.
کد خبر: ۹۱۸۷۳


سفارش ساخت ۲۴۰ کشتی با سوخت LNG در سال ۲۰۲۱
به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ "مارتین کریستین ولد" مشاور اصلی DNV با اشاره به اینکه سال ۲۰۲۱ یک رکورد جدید برای کشتی‌های با سوخت LNG به شمار می‌رود، یاد‌آور شد: در حال حاضر ۲۵۱ کشتی با سوخت LNG در حال فعالیت هستند و ۴۰۳ کشتی دیگر نیز در دست ساخت قرار دارند. در این میان افزایش تعداد کشتی‌ها با سوخت LNG تعجب همگان را برانگیخته است.

وی با اشاره به اینکه ۲۸ کشتی کانتینری در حال حاضر با سوخت LNG کار می‌کنند، گفت: ۹۸ کشتی کانتینری، ۲۵ تانکر نفتکش، ۴۹ کشتی فله‌بر و ۲۶ کشتی کروز در سال ۲۰۲۱ با سوخت LNG سفارش داده شده است.

از سوی دیگر مدیر‌عامل GCMD (مرکز جهانی کربن زدایی) نیز با اشاره به اینکه سوخت کشتی‌ها در آینده از مجموعه‌ای ناهمگون تشکیل خواهد شد، تاکید کرد: آیندۀ حمل و نقل دریایی بیشتر به سوخت LNG وابسته است.

وی تصریح کرد: سوخت LNG دارای ویژگی‌های مفید زیادی است، اما برخی مسائل منفی را در پی دارد که مسلماً کارشناسان به آن می‌پردازند.

در این ارتباط "پیتر کلر" رئیس SEA-LNG نیز گفت: سوخت LNG با محبوبیت فزاینده‌ای مواجه شده و اطمینان لازم را برای سرمایه گذاری فر‌اهم می‌کند، زیرا نگاه صاحبان کشتی به سال  ۲۰۵۰ است که باید سوخت کشتی‌ها با کمترین آلاینده همراه باشد.

وی در پایان گفت:  افزایش غیر‌قابل پیش‌بینی قیمت سوخت LNG نیز باعث نمی‌شود مالکان کشتی از گرایش به سمت این نوع سوخت پرهیز کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار