۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰

چین با پیشی گرفتن از کره در صنعت کشتی‌سازی اول شد

چین با دریافت ۵۰ درصد کل سفارشات ساخت کشتی حهان در سال ۲۰۲۱ از کرۀ جنوبی پیشی گرفت.
کد خبر: ۹۱۸۴۵

چین با پیشی گرفتن از کره در صنعت کشتی‌سازی اول شد

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ مؤسسه کلارکسون اعلام کرد کشتی سازان چینی در سال ۲۰۲۱ حدود ۲۲.۸ میلیون (CGT) سفارش دریافت کرده‌اند که ۵۰ درصد از کل ۴۵ میلیون (CGT) سفارش جهانی را تشکیل می‌دهد.

این در حالی است که سازندگان کرۀ جنوبی در مجموع ۱۷.۵ میلیون (CGT) کشتی سفارش گرفتند.

در ادامۀ این گزارش آمده است کشتی سازان چینی در حال حاضر بیشترین تسلط را در ساخت کشتی‌های کانتینری از خود نشان می‌دهند به همین جهت سفارشات خود را بیشتر از این بخش دریافت کرده‌اند، اما کشتی سازان کره‌ای مهارت خود را در ساخت کشتی‌های LNG نشان می‌دهند.

از سوی دیگر گزارش KBS World حاکی است حجم سفارشات کره در سال ۲۰۲۱ کمتر بود، زیرا کشتی سازان کره‌ای ترجیح می‌دهند پروژه‌هایی را با ارزش افزوده و حاشیه سود بالا مانند ساخت کشتی‌های LNG دریافت کنند که در این ارتباط سه کشتی ساز کره‌ای ۴۶ میلیارد دلار سفارش دریافت کردند در حالی‌که برای سال ۲۰۲۱ حدود ۳۲ میلیارد دلار هدفگذاری کرده بودند.

بر اساس این گزارش دولت کره یارد‌های خود را بر اساس بازار‌های کشتیرانی سبز و خودران برنامه‌ریزی کرده است که در حال حاضر ۷۵ درصد سفارشات دریافتی از آنِ کشتی‌های دوستدار محیط زیست می‌باشد.

در این ارتباط رئیس جمهور کرۀ جنوبی اخیراً اعلام کرده صنعت کشتی سازی کره را با ساخت کشتی‌های سبز و خودران به صنایع کشتی سازی شماره یک جهان تبدیل خواهیم کرد و هیچ کس نمی‌تواند با آن برابری کند.

شایان ذکر است کره و چین سال‌ها بر سر رتبه بندی حجم سفارشات رتبۀ اول با هم رقابت دارند و در سال ۲۰۱۸ یارد‌های کره‌ای عنوان اول را به دست آوردند که در سه سال گذشته این رتبه به چین تعلق گرفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار