۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶

تکمیل بنادر کوچک صیادی نیازمند ۲ هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان اعتبار

مدیر کل اداره توسعه و مدیریت بنادر صیادی سازمان شیلات ایران با اشاره به ایجاد ۳۸ بندر کوچک صیادی مردمی با اعتباری بالغ بر دو هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان گفت: این بنادر در راستای توسعه اقتصادی جامعه ساحل نشین جنوب کشور ایجاد می‌شود که علاوه بر امکان بهره برداری از آن‌ها برای پشتیبانی قفس‌های پرورش ماهی‌های دریایی، امکان استفاده برای صیادان محلی را نیز فراهم می‌کند.
کد خبر: ۹۱۶۵۹

تکمیل بنادر کوچک صیادی نیازمند ۲ هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان اعتبار

سید مصطفی بهشتیان در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به ضرورت ایجاد شرایط مناسب برای پروژه‌های پرورش ماهی در قفس، بهسازی سازه‌های پشتیبانی پرورش ماهی در قفس، گفت: عملیات مطالعاتی به منظور پشتیبانی پروژه‌های مرتبط با پرورش ماهی در قفس انجام شده که این پروژه در قالب احداث بنادر کوچک تامین می‌شود.

مدیر کل اداره توسعه و مدیریت بنادر صیادی سازمان شیلات ایران، ادامه داد: پروژه‌های پرورش ماهی در قفس‌های دریایی برای تامین نیاز‌های پشتیبانی از جمله ارسال خوراک و رسیدگی‌های روزانه به سامانه بندری نیاز دارند.

وی در ادامه گفته‌های خود اذعان داشت: در همین راستا، مطالعات تکمیل، تجهیز و احداث ۳۸ بندر کوچک مردمی در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته بهشتیان، ۳۸ بندر صیادی کوچک مردمی به صورت دو بازوی موج شکن، در قالب احداث اسکله، لایروبی، بندر و ایجاد تأسیسات پسکرانه توسط سازمان شیلات ایران احداث خواهند شد.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، عنوان کرد: همچنین مطالعات لایروبی بندر باسعیدو، مطالعات لایروبی و مکان یابی بندر کلاهی نیز در قالب همین پروژه انجام می‌شود.

وی خاطرنشان ساخت: به همین منظور برآورد اولیه برای تکمیل بنادر کوچک مردمی بالغ بر دو هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان است که باید در اختیار سازمان شیلات ایران قرار گیرد.

بهشتیان خاطرنشان ساخت: این ۳۸ بندر صیادی کوچک در تمام نقاط نوار ساحلی جنوب کشور با تمرکز بیشتر در نوار ساحلی استان‌های بوشهر و هرمزگان احداث خواهند شد.

به گفته وی، این ۳۸ بندر صیادی کوچک در قالب دو بازوی موج شکن سنگی در اختیار سازمان شیلات ایران قرار می‌گیرند که تکمیل آن‌ها برای تبدیل شدن به بندر صیادی کوچک در گام نخست نیازمند لایروبی و جاده سازی است.

مدیر کل اداره توسعه و مدیریت بنادر صیادی سازمان شیلات ایران، عنوان کرد: بنادر صیادی کوچک مذکور در راستای توسعه اقتصادی جامعه ساحل نشین جنوب کشور ایجاد می‌شود که علاوه بر امکان استفاده از آن‌ها برای پشتیبانی قفس‌های پرورش ماهی‌های دریایی، امکان استفاده برای صیادان محلی را نیز فراهم می‌کند.

بهشتیان با اشاره به اینکه مناقصه مطالعات اجرایی تکمیل و تجهیز بنادر کوچک مردمی با رویکرد پشتیبانی از طرح توسط سازمان شیلات ایران انجام شده، اظهار امیدواری کرد: با تخصیص اعتبارات لازم، احداث اسکله و پانتون شناور در موج شکن‌های مردمی به منظور پشتیبانی از قفس‌های پرورش ماهی در دریا، امسال انجام شود.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه پروژه پرورش ماهی در قفس هم‌اکنون به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در سازمان شیلات ایران در حال پیگیری است، تاکید کرد: پرورش ماهی در قفس هم‌اکنون در دریای خزر، دریای عمان و خلیج فارس برنامه‌ریزی شده که این امر بسیار مورد استقبال سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیز قرار گرفته است.                                             

ارسال نظرات
آخرین اخبار