۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳

افزایش درآمد و توسعه کم‌نظیر ناوگان حمل فله در سال ۲۰۲۱

ناوگان حمل فله علاوه بر اینکه در سال ۲۰۲۱ با پاسخ به تقاضای بازار توانست به درآمد خوبی دست یابد به رشد و توسعه کم‌نظیر خود نیز ادامه داد، این درحالی است که این ناوگان در سال ۲۰۲۰ حال خوشی نداشت.
کد خبر: ۹۱۶۰۲

افزایش درآمد و توسعه کم‌نظیر ناوگان حمل فله در سال ۲۰۲۱

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ بررسی‌های آماری نشان می‌دهد رشد تقاضا به ویژه در بخش حمل زغال سنگ، فولاد، غلات و مس باعث سود‌آوری حمل و نقل فله در سال ۲۰۲۱ نسبت به ۱۳ سال گذشته شد.

بر اساس تجزیه و تحلیل کارشناسان یکی از بزرگترین شرکت‌های کارگزاری کشتی جهان (Braemar ACM) بخش کشتی‌های Capesize بیشترین میزان درآمد را در سال جاری میلادی به دست آوردند.

این گزارش حاکی است علاوه بر اینکه درآمد مالکان کشتی‌های فله افزایش نشان می‌دهد همچنین ناوگان حمل فله به رشد خود در سال جاری نسبت به سال گذشته میلادی ادامه داد به گونه‌ای که سفارش ساخت انواع کشتی فله به کارخانجات کشتی سازی با افزایش مناسبی همراه بود که تقریباً می‌توان گفت طی این سال‌ها کم نظیر بود.

کشتی‌های پاناماکس  با پاسخگویی به تقاضای ۴۳ درصدی بازار در ۱۰ ماهه سال ۲۰۲۱ توانستند به درآمد‌های خوبی دست یابند آن هم در شرایطی که حمل زغال سنگ از استرالیا به چین ممنوع بود.

در بخش سوپرامکس افزایش قیمت فولاد و معاملات آن باعث ایجاد درآمد برای کشتی‌های حمل فله شد.

در ادامه گزارش آمده است در یک نگاه کلی در‌آمد کشتی‌های حمل فله در ۶ ماهه اول نسبت به سال ۲۰۲۰ حداقل ۳۰ درصد افزایش یافته است که در برخی مواقع این آمار به ۳۸ درصد نیز می‌رسد.

در پایان گزارش آمده است کشتی ها‌ی سوپرامکس که نسبت به جابه‌جایی کود‌های شیمیایی اقدام کردند نیز مانند کشتی‌های حمل غلات با افزایش در‌آمد مواجه شدند، از سوی دیگر سوپرامکس‌هایی که در تجارت کنستانتره مس را پوشش دادند از درآمد بی‌بهره نبودند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار