۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸

۱۰ خط کشتیرانی کانتینری بزرگ ۱۲۰ میلیارد دلار سود کردند

۱۰ خط کشتیرانی بزرگ دنیا در ۹ ماهه سال ۲۰۲۱ بیش از ۱۲۰ میلیارد دلار سود کسب کردند. این رقم در سه ماهه چهارم سال نیز ادامه خواهد یافت.
کد خبر: ۹۱۵۵۳

۱۰ خط کشتیرانی کانتینری بزرگ ۱۲۰ میلیارد دلار سود کردند

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ بر اساس گزارش تحلیلگران مؤسسه آلفالاینر سود به عمل آمده توسط  بسیاری از این خطوط کانتینری نسبت به مدت مشابه سال قبل بین ۶  تا ۱۰ برابر شده است، به تعبیر دیگر میانگین سود حاصله هرکدام از شرکت‌ها  کمتر از ۲۰۰  درصد نیست.

گزارش مؤسسه آلفالاینر حاکی است سود خطوط بزرگ کانتینری در سال جاری میلادی در تاریخ صنعت حمل ونقل دریایی تا‌کنون بی‌سابقه بوده و پیش‌بینی می‌شود در سه ماهه چهارم نیز آمار و ارقام  مربوط به سود‌های کلان ادامه یابد. بر این اساس در صورتی‌که سویه جدید کرونا به نام Omicron نتواند بر بازار کانتینری غلبه کند به نظر می‌رسد وضعیت  پرسود سال ۲۰۲۱ برای شرکت‌های کانتینری در سال ۲۰۲۲ هم تکرار شود.

ناگفته نماند شرکت‌های کانتینری که بیشترین ناوگان خود را در مسیر اقیانوس آرام ادامه دادند از سود حاشیه‌ای خوبی برخوردار شدند.

گزارش آلفا‌لاینر حاکی است شرکت‌های بزرگ کانتینری که سود زیادی را به دست آورده‌اند عبارتند از مرسک، MSC، کاسکو، هاپاگ لوید، وان، HMM، Evergreen، Yang Ming، Wan Hai،  و CMA CGM.  

این گزارش حاکی است شرکت‌های کانتینری که سود زیادی در سال ۲۰۲۱ بدست آورده اند تصمیم دارند نسبت به سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها اقدام کنند و فعالیت‌های خود را بیش از پیش گسترش دهند، زیرا هیچ نشانه‌ای از کاهش قیمت‌ها برای سال آینده مشاهده نمی‌شود و ممکن است حتی در سال آینده میلادی نرخ‌های حمل و نقل کانتینری فراتر از ارقام فعلی باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار