۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۱

درخواست ۴ سازمان بین‌المللی برای جلوگیری از بستن مرز‌های دریایی

انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (IATA)، اتاق بین‌المللی کشتیرانی (ICS)، اتحادیه بین‌المللی حمل‌ونقل جاده‌ای (IRU) و فدراسیون بین‌المللی کارگران حمل‌ونقل (ITF) به طور مشترک از دولت‌ها خواسته‌اند با رعایت کامل قوانین بهداشتی و قرنطینه از بستن مجدد مرز‌های دریایی پرهیز کنند.
کد خبر: ۹۱۵۳۴

درخواست ۴ سازمان بین‌المللی برای جلوگیری از بستن مرز‌های دریایی

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ این انجمن‌ها و اتحادیه‌ها در پی شیوع سویه جدید ویروس کرونا به نام Omicro اعلام کردند در صورت بستن مرز‌های دریایی زنجیرۀ تامین و لجستیک کالا در خطر فروپاشی قرار خواهد گرفت.

این سازمان‌ها از دولت‌ها خواسته‌اند از اتفاقات دو سال گذشته پیرامون بحران خدمه درس گرفته و ضمن رعایت موارد قرنطینه و کاملاً بهداشتی از ورود کشتی‌ها به  بنادر جلوگیری نکنند.

این گزارش حاکی است در حالی نگرانی فدراسیون‌ها و انجمن‌های بین‌المللی مطرح ‍می‌شود که در پی اعلام سازمان بهداشت جهانی مبنی بر جلوگیری از ورود نوع جدید ویروس کرونا به کشور‌ها ۵۶ کشور محدودیت‌های سفر در بنادر را مجدداً اعمال کرده‌اند.

"استفان کاتن" دبیر‌کل ITF در این زمینه گفت: اکنون زمان آن است که سران کشور‌ها با اقدامات هماهنگ و قاطع برای کاهش فشار بر زنجیرۀ تامین و حمایت از نیروی کار خسته‌ای که مدت دو سال است با ویروس کرونا درگیر است، گام‌های مناسبی را برای جلوگیری از ورود سویۀجدید ویروس کرونا و همچنین بستن بنادر انجام دهند.

وی گفت: واکسیناسیون، اتخاذ پروتکل‌های بهداشتی پایدار در بخش‌های مختلف حمل و نقل و در صورت نیاز قرنطینه افراد تازه وارد به بنادر می‌تواند در جلوگیری از شیوع بیماری کمک کند.

"گای پلاتن" دبیر‌کل اتاق بین‌المللی کشتیرانی  نیز گفت: این روز‌ها برای بخش‌های مختلف حمل و نقلی روز‌های خاکستری محسوب می‌شود چرا‌که هر آن کشور‌های ساحلی ترس دارند بحران تغییر خدمه که بیش از ۴۰۰ هزار دریانورد را تحت تاثیر قرار داد، دوباره دامنگیر کشور‌ها شود.  

"ویلی والش" مدیر‌کل IATA نیز گفت: متاسفانه کشور‌هایی که زمانی دسترسی جهانی به واکسن را مسدود کرده بودند اکنون اولین کسانی هستند که می‌خواهند مرز‌های خود را ببندند تا ویروس Omicro  وارد کشور نشود.

"Umberto de Pretto" دبیر‌کل IRU نیز گفت: دولت‌ها هر تصمیمی را می‌گیرند بحران تغییر خدمه را در نظر بگیرند، زیرا هیچ کس مخالفتی با رعایت موازین بهداشتی ندارد. فقط ترس ما این است که این بحران دوباره تکرار شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار