۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۴
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر:

سامانه یکپارچه بارشماری سینا در بندر بوشهر راه‌اندازی شد

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به راه‌اندازی سامانه یکپارچه بار شماری سینا در بندر بوشهر گفت: مهم‌ترین مزیت‌های سامانه یکپارچه بار شماری سینا استفاده از فنّاوری‌های نوین است که تا پیش از را‌ه‌اندازی این سامانه از دستگاه سنتی هندهلد استفاده می‌شد.
کد خبر: ۹۱۳۵۰

سامانه یکپارچه بارشماری سینا در بندر بوشهر راه‌اندازی شد

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، سیاوش ارجمندزاده در آیین افتتاح سامانه سینا در بندر بوشهر اظهار داشت: امروز تولید و ذخیره داده‌ها برای بهره‌برداری و پردازش از اهمیت زیادی برخوردار است که راه‌اندازی سامانه یکپارچه بار‌شماری سینا در همین راستا صورت گرفته است.

وی افزود: پایانه‌های کانتینری یکی از محیط‌های است که داده‌های زیادی در آن تولید می‌شود و ضرورت دارد تا با استفاده از تجهیزات نوین این داده‌ها در بانک اطلاعات ذخیره شود.

ارجمندزاده ادامه داد: بر همین اساس شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا موفق شد تا با تکیه بر تخصص و توان کارشناسان خود با اجرا سامانه یکپارچه بار شماری سینا این امکان را در اختیار پایانه‌های کانتینری قرار دهد تا با هزینه کمتر از ۱۰ میلیون تومان همه اطلاعات مربوط به کانتینر‌ها را بر بستر وب و با استفاده از تلفن همراه هوشمند ثبت و ضبط کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر یادآور شد: این اطلاعات شامل موقعیت قرارگیری، تخلیه، جابه‌جایی، خروج، تحویل به صاحب کالا، تحویل و دریافت از محوطه و جابجایی در بین یارد را با استفاده از فنّاوری‌های نوین است که به صورت آنی و برخط در سامانه سینا ثبت می‌شوند.

وی عنوان کرد: مهم‌ترین مزیت‌های سامانه یکپارچه بار شماری سینا توسعه رابط کاربری و فرآیند تعمیر و نگهداری ساده و کم هزینه، در دسترس بودن قطعات در بازار، استفاده فنّاوری‌های نوین، راهکار‌های افزایش دهنده امنیت در برابر خرابکاری و نفوذ و ایجاد بستری اولیه جهت جمع‌آوری داده برای سامانه‌های به روز مدیریت عملیات پایانه‌های کانتینری است.

ارجمندزاده خاطرنشان کرد: تا پیش از راه‌اندازی این سامانه، جامعه هدف سازمان باید از دستگاه سنتی هندهلد استفاده می‌کردند که معایب متعددی دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: از جمله این معایب دستگاه سنتی می‌توان به هزینه‌های بالای دستگاه هندلند، هزینه تعمیر و نگهداری زیاد و امکان نداشتن تامین بعضی از قطعات یدکی به واسطه تحریم‌های ظالمانه و پیچیدگی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری اشاره کرد.

وی بیان کرد: تکنولوژی قدیمی و منسوخ شده نرم افزاری دستگاه هندهلد و انعطاف ناپذیری برای بهبود عملکرد و فرایند‌های تحت پوشش، هزینه اولیه راه‌اندازی برای پوشش شبکه پهنا باند باریک و وزن بالای این دستگاه از دیگر معایب این دستگاه است که اهمیت استفاده از سامانه سینا را افزایش داده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار